Home » D:News » Super-computerul Watson se implică în lupta contra cancerului. Iată cum îi va ajuta pe pacienţi (VIDEO)

Autor: Marius Comper 03.23.2014
Grupul american IBM, un gigant în domeniul informaticii, a anunţat, miercuri, că s-a asociat într-un proiect ştiinţific din domeniul medicinei genomice prin intermediul super-computerului său Watson, care va oferi tratamente personalizate pacienţilor diagnosticaţi cu cancer, informează AFP.

Programul New York Genome Center (NYGC) va permite medicilor să dezvolte tratamente adaptate profilului genetic al fiecărui pacient. Prima fază a proiectului va viza pacienţii care suferă de glioblastom, un cancer al creierului care face în fiecare an peste 13.000 de victime în Statele Unite.

Computerul Watson va fi folosit pentru a parcurge revistele medicale, noile studii şi date clinice şi pentru a face legătura între toate aceste rezultate şi mutaţiile genetice ale pacienţilor studiaţi. „Medicii au prea puţin timp şi nu deţin instrumentele necesare pentru a propune tratamente bazate pe ADN-ul pacientului”, se afirmă în comunicatul comun emis de IBM şi NYGC.

„Această iniţiativă comună a lui Watson şi NYGC urmăreşte accelerarea acestui proces complex, identificând motivele din secvenţierea genomului şi datele medicale pentru a deschide perspective care îi vor ajuta pe medici să îşi ţină promisiunile faţă de medicina genomică”, se afirmă în acelaşi comunicat.

În măsura în care Watson poate „să înveţe” lucruri noi în permanenţă, proiectul va permite actualizarea bazelor de date pe care medicii se sprijină pentru a propune tratamente pacienţilor lor.

De când a fost realizată secvenţierea genomului uman, în urmă cu peste 10 ani, „adevărata provocare cu care ne confruntăm este aceea de a da un sens acestei uriaşe mase de date genetice şi de a transforma aceste informaţii în tratamente mai bune pentru pacienţi”, a declarat Robert Darnell, preşedintele şi directorul ştiinţific de la NYGC.

IBM s-a aliat deja în septembrie 2011 cu grupul privat de asigurări medicale WellPoint, pentru a implementa prima aplicaţie comercială asociată capacităţilor de calcul excepţionale ale computerului Watson, creat pentru a-i ajuta pe medici în diagnosticarea şi tratarea pacienţilor.

Super-computerul a obţinut o anumită notorietate în Statele Unite în februarie 2011, după ce a devenit noul campion al jocului televizat „Jeopardy” în faţa a doi adversari umani, consideraţi cei mai buni experţi din lume în acest joc. Din cele trei manşe, Watson a câştigat două, mai ales graţie extraordinarei sale puteri de reacţie, ce i-a permis să apese pe buton şi să răspundă astfel înaintea celorlalţi concurenţi.

Surse: Mediafax, AFP, IBM