Home » D:News » O metodă ingenioasă de combatere a cancerului: „înfometarea” celulelor canceroase prin eliminarea cuprului din organism

Autor: Marius Comper 04.11.2014
Medicamentele care reduc cantitatea de cupru din organism ar putea combate cancerul prin "înfometarea" celulelor tumorii, au constatat cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord, SUA, informează dailymail.co.uk.

O serie de experimente efectuate de cercetătorii americani au dat la iveală faptul că un excedent de cupru în organism, cauzat în unele cazuri de consumul exagerat de legume verzi şi fructe de mare, este asociat cu apariţia melanoamelor, precum şi a cancerului mamar, pulmonar şi tiroidian.

Deşi oamenii de ştiinţă nu au afirmat că surplusul de cupru cauzează cancer, ei consideră că această substanţă ajută celulele canceroase să „respire”, astfel încât eliminarea cuprului ar putea combate cancerul.

Cercetări anterioare au arătat că cuprul din apa potabilă – administrat în nivelurile maxime permise în reţelele publice de canalizare – a accelerat dezvoltarea tumorilor la şoareci.

Pe de altă parte, reducerea nivelurilor de cupru a încetinit creşterea tumorilor, ceea ce indică faptul că acesta este un factor de risc esenţial pentru cancer, în cazul oamenilor.

Noul studiu a arătat că nivelurile de cupru ar putea juca un rol în apariţia unor forme ale bolii care prezintă o mutaţie frecventă a unei gene ce cauzează cancer, denumită BRAF.

Experimentele pe şoareci şi examinarea celulelor canceroase au dezvăluit că acest metal este necesar pentru creşterea acestor tumori.

Studiul ar putea permite oamenilor de ştiinţă să combată cancerul cu ajutorul medicamentelor folosite pentru inhibarea absorbţiei de cupru în cazul pacienţilor cu această mutaţie rară.

„Formele de cancer cauzate de gena BRAF, cum ar fi melanoamele, se hrănesc aproape numai cu cupru”, a declarat profesorul Christopher Counter, de la Universitatea din Carolina de Nord.

Gena BRAF este implicată în reglarea diviziunii şi diferenţierii celulare, iar, când suferă mutaţii, celulele scapă de sub control.

„Medicamentele administrate pe cale orală utilizate pentru reducerea nivelurilor de cupru la pacienţii cu boala Wilson (boală genetică ce determină acumularea de cupru în ţesuturi şi distrugerea creierului şi ficatului) ar putea fi folosite şi pentru tratarea cancerului tiroidian şi pulmonar”, a declarat Donita Brady, coordonatoarea studiului.

Surse: Mediafax, Daily Mail, UNC

A scris istorie cu picturile sale, însă era extrem de brutal. Pe cea mai frumoasă dintre amantele sale a lăsat-o inconştientă
Cât costă un Hummer electric?
Nivelurile de radiații de la Cernobîl sunt încă dăunătoare
Este Universul nostru programat ca un joc video?
Delfinul robot care ar putea înlocui în curând animalele ținute în captivitate în parcurile acvatice