Home » D:News » O metodă ingenioasă de combatere a cancerului: „înfometarea” celulelor canceroase prin eliminarea cuprului din organism

Publicat: 11.04.2014
Medicamentele care reduc cantitatea de cupru din organism ar putea combate cancerul prin "înfometarea" celulelor tumorii, au constatat cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord, SUA, informează dailymail.co.uk.

O serie de experimente efectuate de cercetătorii americani au dat la iveală faptul că un excedent de cupru în organism, cauzat în unele cazuri de consumul exagerat de legume verzi şi fructe de mare, este asociat cu apariţia melanoamelor, precum şi a cancerului mamar, pulmonar şi tiroidian.

Deşi oamenii de ştiinţă nu au afirmat că surplusul de cupru cauzează cancer, ei consideră că această substanţă ajută celulele canceroase să „respire”, astfel încât eliminarea cuprului ar putea combate cancerul.

Cercetări anterioare au arătat că cuprul din apa potabilă – administrat în nivelurile maxime permise în reţelele publice de canalizare – a accelerat dezvoltarea tumorilor la şoareci.

Pe de altă parte, reducerea nivelurilor de cupru a încetinit creşterea tumorilor, ceea ce indică faptul că acesta este un factor de risc esenţial pentru cancer, în cazul oamenilor.

Noul studiu a arătat că nivelurile de cupru ar putea juca un rol în apariţia unor forme ale bolii care prezintă o mutaţie frecventă a unei gene ce cauzează cancer, denumită BRAF.

Experimentele pe şoareci şi examinarea celulelor canceroase au dezvăluit că acest metal este necesar pentru creşterea acestor tumori.

Studiul ar putea permite oamenilor de ştiinţă să combată cancerul cu ajutorul medicamentelor folosite pentru inhibarea absorbţiei de cupru în cazul pacienţilor cu această mutaţie rară.

„Formele de cancer cauzate de gena BRAF, cum ar fi melanoamele, se hrănesc aproape numai cu cupru”, a declarat profesorul Christopher Counter, de la Universitatea din Carolina de Nord.

Gena BRAF este implicată în reglarea diviziunii şi diferenţierii celulare, iar, când suferă mutaţii, celulele scapă de sub control.

„Medicamentele administrate pe cale orală utilizate pentru reducerea nivelurilor de cupru la pacienţii cu boala Wilson (boală genetică ce determină acumularea de cupru în ţesuturi şi distrugerea creierului şi ficatului) ar putea fi folosite şi pentru tratarea cancerului tiroidian şi pulmonar”, a declarat Donita Brady, coordonatoarea studiului.

Surse: Mediafax, Daily Mail, UNC

Astronauții de pe Marte ar putea avea nevoie de dializă renală la întoarcerea pe Pământ
Cicloanele tot mai intense și frecvente din cauza crizei climatice afectează păsările marine
Cercetătorii folosesc genele organismului pentru a trata afecțiuni rare ale pielii
Doi pacienți cu Alzheimer au reușit să învingă boala printr-un stil de viață sănătos
Margot Wölk, degustătoarea mâncărurilor lui Hitler
Misterul unuia dintre cele mai fascinante fenomene cosmice, la un pas de a fi rezolvat
Schimbările climatice micșorează balenele cenușii din Pacific
Cine a fost „Cenuşăreasa sovietică”, prima femeie care a văzut Pământul din spaţiu în urmă cu 60 de ani – VIDEO
Un italian este primul pacient din Europa cu febră Oropouche
Jocurile Olimpice de la Paris, păzite de cea mai mare tabără militară din Europa de după Al Doilea Război Mondial
Curtea Supremă din Statele Unite a decis! Femeile pot continua să primească pastila de avort prin poştă
Premii record la Wimbledon și ceremonie de adio pentru Andy Murray
Cine a fost omul de stat român „mai mai mare decât Woodrow Wilson, Lloyd George sau George Clemenceau”?
A fost găsită o genă care ajută celulele canceroase să se răspândească în tot corpul