Home » D:News » Papagalii dau „nume” puilor. Cercetătorii au aflat detalii neştiute despre aceste păsări foarte inteligente (VIDEO)

04.19.2014
Papagalii folosesc un anumit ciripit pentru fiecare din puii lor, astfel încât putem spune că aceste păsări le dau un nume urmaşilor.

Cercetătorii spun că au prima dovadă clară că o specie de peruşi învaţă de la părinţi sunetele folosite pentru a-şi recunoaşte membrii familiei şi propriul „nume” atunci când sunt chemaţi.

Papagalii vrabie cu spate verde (Forpus passerinus) au fost observaţi în mediul lor natural, în cuiburile de la o crescătorie din Venezuela.

Cercetătorii au montat în copaci camere care au filmat şi înregistrat activitatea păsărilor, spune Karl Berg, de la Universitatea Cornell, autorul studiului.

Deşi pentru necunoscători sunetele scoase de aceşti papagali par simple zgomote, Berg a remarcat că ei folosesc anumite piuituri şi ciripituri pentru a identifica fiecare membru al familiei.

Practic, ei poartă o conversaţie, spune Berg. Puii învaţă să recunoască sunetele care îi identifică pe părinţi sau pe fraţi şi surori.

Cercetări anterioare demonstraseră că peruşii sălbatici folosesc anumite sunete penru a identifica indivizii, dar şi colonia din care fac parte sau sexul lor.

Pentru a aflat dacă sunetele sunt învăţate de la părinţi sau această comunicare este ceva moştenit genetic, cercetătorii au schimbat între ele mai multe ouă din 9 cuiburi, astfel încât papagalii au crescut pui cu care nu erau înrudiţi.

Analizând sunetele a 5.000 de papagali înregistraţi în cadrul acestui experiment, cercetătorii au observat că piuiturile specifice sunt învăţate de la părinţi, chiar dacă aceştia erau părinţii biologici sau adoptivi.

Puii acestor păsări primesc un nume şi ştiu să recunoască de asemenea şi numele rudelor. Rezultatul cercetării a fost publicat în Proceedings of the Royal Society B.