Prima pagină D:News

Misterul zborului MH370: robotul submarin Bluefin-21 a coborât la o adâncime de aproape 4,7 km!

Iuliana Enache 04.18.2014 | ● Vizualizări: 221
Robotul submarin mobilizat pentru căutarea epavei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines în largul Australiei s-a scufundat vineri pentru a cincea oară, dincolo de adâncimea recomandată de fabricanţi, dar nu a găsit nimic     (Foto: AFP) + zoom
Galerie foto (2)

Robotul submarin mobilizat pentru căutarea epavei avionului Boeing 777 al Malaysia Airlines în largul Australiei s-a scufundat vineri pentru a cincea oară, dincolo de adâncimea recomandată de fabricanţi, dar nu a găsit nimic, relatează AFP.

Bluefin-21, echipat cu un sonar, a coborât până la 4.695 de metri, a declarat Marina americană, care participă la operaţiunile de căutare a zborului MH370 dispărut la 8 martie cu 239 de pasageri la bord.

"Scufundarea la astfel de adâncimi prezintă riscuri pentru echipament şi operaţiunile sunt supravegheate îndeaproape", a adăugat aceasta.

Datele colectate în timpul acestei scufundări nu au arătat nimic anormal pe fundul Oceanului Indian pe care îl explorează, la circa 2.000 de kilometri nord-vest de Perth, oraş situat pe coasta de vest a Australiei, a anunţat Centrul comun de coordonare a agenţiilor (JACC), care se ocupă de organizarea căutărilor zborului MH370.



Precedentele scufundări nu au detectat nici ele nimic deosebit, ia JACC a decis să trimită Bluefin-21 dincolo de 4.500 de metri adâncime pentru care este programat în mod normal.

Phoenix International, fabricantul Bluefin-21, care are forma unei torpile lungi de aproape cinci metri, le-a spus că robotul poate merge dincolo de 4.500 de metri, cu un risc "acceptabil", potrivit JACC.

Premierul australian Tony Abbott a anunţat săptămâna trecută că Bluefin-21 nu va fi mobilizat decât timp de o săptămână. Dar dacă dispozitivul nu aduce nimic concret, căutările nu vor fi totuşi abandonate, a precizat el.

Robotul analizează o zonă de căutare restrânsă, delimitată graţie captării unor semnale compatibile cu cele emise de bateriile unei cutii negre.

Aceste semnale au fost captate în urmă cu mai multe zile, de sateliţi şi vapoarele implicate în operaţiunile de căutare, înainte de expirarea probabilă a bateriilor care emit din cutiile negre.

Robotul a parcurs pentru moment 110 kilometri pătraţi, a precizat JACC.

După fiecare scufundare, datele strânse de sonarul aparatului sunt colectate la bordul Ocean Shield, o navă australiană, şi analizate pentru a vedea dacă s-a detectat ceva anormal pe fundul oceanului.

Analizarea unei pete de carburant din zona căutărilor a arătat însă că acest combustibil nu provenea de la un avion.

Zborul MH370 asigura legătura între Kuala Lumpur şi Beijing la 8 martie dimineaţa, când a dispărut de pe ecranele radarelor civile, la o oră după decolarea din capitala malaysiană.

Acesta transporta 239 de persoane, iar circumstanţele privind dispariţia sa rămân necunoscute.

Sursa: Mediafax