Home » D:News » Misterul zborului MH370: căutările avionului Boeing 777 vor fi cele mai scumpe din istorie

Misterul zborului MH370: căutările avionului Boeing 777 vor fi cele mai scumpe din istorie

Publicat: 20.04.2014
Căutările avionului Boeing 777 aparţinând companiei Malaysia Airlines, dispărut misterios la 8 martie, ar urma să fie unele dintre cele mai scumpe din istoria aviaţiei, consideră unii experţi, în condiţiile în care operaţiunile ar putea continua o perioadă îndelungată, relatează AFP.

Zborul MH370, care asigura legătura între Kuala Lumpur şi Beijing şi avea la bord 239 de persoane, şi-a schimbat din motive necunoscute traseul la aproape o oră de la decolare şi, cel mai probabil, s-a prăbuşit la sud de Oceanul Indian, la 2.000 de kilometri în largul coastei de vest australiene.

Australia, care coordonează căutările în această zonă izolată şi cu un trafic maritim redus, a evitat, deocamdată, orice discuţie publică referitoare la costurile operaţiunilor în vederea localizării avionului, dar Malaysia consideră că acestea sunt „enorme”.

„Când se pune problema recuperării epavei unui avion de la o adâncime de 4,5 kilometri, nicio armată nu poate face acest lucru”, a declarat ministrul malaysian al Transporturilor şi Apărării, Hishammuddin Hussein. „Pentru aceasta, se apelează la ajutorul unor firme private, iar costurile sunt enorme”, a adăugat oficialul malaysian.

Ravikumar Madavaram, expert în transporturi aeriene la firma de consultanţă Frost and Sullivan, apreciază costul operaţiunilor de căutare realizate din 8 martie la aproximativ 100 de milioane de dolari (72 de milioane de euro).

Aceste cheltuieli sunt suportate în principal de Malaysia, Australia şi China, ţară din care proveneau 152 dintre pasagerii aflaţi la bord. „Este una dintre cele mai ample operaţiuni de căutare din istoria aviaţiei, iar, din punct de vedere al costurilor, va fi cea mai scumpă”, a declarat expertul.

Doar pentru prima lună de căutări, care au început în Marea Chinei şi în strâmtoarea Malacca, iar apoi s-au mutat spre Marea Andaman, Pentagonul a alocat 7,3 milioane de dolari.

În afară de Malaysia, la operaţiunile lansate în primele săptămâni au participat, de asemenea, echipe din Singapore, Vietnam şi India.

În Oceanul Indian, unde s-au concentrat ulterior operaţiunile de căutare, nave şi avioane ale armatelor din Australia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, China, Coreea de Sud şi Japonia au verificat zone întinse, însă fără niciun rezultat.

Factura continuă să crească

Speranţele se îndreaptă în prezent asupra operaţiunilor începute de un submarin echipat cu un sonar, oferit de Marina americană, care coboară până la 4.500 de metri adâncime pentru a analiza fundul oceanului, într-o zonă demarcată.

David Gleave, specialist în siguranţă aeriană la Universitatea din Loughborough, consideră că, dacă avionul ar fi localizat în acest moment, costurile „ar fi de ordinul a sute de milioane de dolari”, dar, cu cât operaţiunea durează mai mult, cu atât factura continuă să crească.

În plus, atunci când epava va fi localizată, vor fi alte costuri, care vor depinde de adâncimea la care s-ar afla avionul şi de aria pe care sunt răspândite fragmentele aparatului.

În acest caz, comparţiile au fost făcute cu operaţiunile în vederea localizării zborului Air France 447, care s-a scufundat în Oceanul Atlantic în iunie 2009. Operaţiunile, care au implicat Franţa, Brazilia şi Statele Unite, timp de doi ani, au costat între 80 şi 100 de milioane de euro, potrivit Biroului francez de anchete şi analize.

Australia refuză să facă referire la eventuale costuri suplimentare. „Este una dintre cele mai dificile operaţiuni de căutare din istorie şi ar putea dura mai mult timp”, a explicat Centrul comun de coordonare a agenţiilor (Jacc), însărcinat cu organizarea operaţiunile de căutare a zborului MH370. „Costurile sunt semnificative şi sunt suportate de partenerii internaţionali, care sprijină operaţiunile cu personal, ehipamente civile şi militare”, a adăugat el.

Deocamdată, fiecare dintre ţările participante la operaţiunile de căutare îşi suportă cheltuielile. „Aceste operaţiuni încep să-i îngrijoreze pe responsabilii bugetelor militare”, susţine Kym Bergmann, redactor-şef la revista Asia-Pacific Defence Reporter. Un eventual anunţ privind diminuarea operaţiunilor de căutare ar fi prost primit de familiile pasagerilor.

„Cred că vor continua o lună sau două, fără să ţină cont de costuri”, consideră expertul Ravikumar Madavaram. „Dar, dacă nu vor găsi nimic, operaţiunile s-ar putea dovedi inutile, iar cetăţenii vor începe să-şi pună întrebări în legătură cu utilitatea căutărilor”, conchide expertul.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
De ce unele cuvinte ne atrag atenția mai mult decât altele? Experții spun că totul depinde de cum sună fiecare
Dezamăgirea modifică chimia creierului și comportamentul, arată un studiu efectuat pe șoareci
Dezamăgirea modifică chimia creierului și comportamentul, arată un studiu efectuat pe șoareci
Test de cultură generală. Ce au oamenii în comun cu rechinii?
Test de cultură generală. Ce au oamenii în comun cu rechinii?
Ceva s-a prăbușit pe Lună, iar astronomii au reușit să înregistreze momentul
Ceva s-a prăbușit pe Lună, iar astronomii au reușit să înregistreze momentul
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială