Home » D:News » Cercetătorii au reuşit să creeze piele umană cultivată în laborator. Aceasta ar putea înlocui testele pe animale

Publicat: 27.04.2014
Pielea umană cultivată în laborator ar putea înlocui testele făcute pe animale pentru medicamente şi produse cosmetice, au afirmat cercetătorii din Marea Britanie, informează bbc.co.uk.

O echipă de cercetători de la King’s College din Londra a dezvoltat cu succes un strat de piele umană din celule suşă.

Aceasta nu este prima oară când s-a obţinut piele umană din celule suşă, însă cercetătorii britanici afirmă că, de data aceasta, stratul obţinut seamănă mai mult cu tegumentul uman deoarece are o barieră protectoare.

Această reuşită oferă o alternativă eficientă din punctul de vedere al costurilor la testarea medicamentelor şi produselor cosmetice pe animale, au declarat oamenii de ştiinţă.

Stratul exterior al pielii, cunoscut ca epidermă, oferă o barieră protectoare care împiedică uscarea pielii şi pătrunderea microbilor.

Cercetătorii au utilizat celule ale pielii reprogramate – care produc o cantitate nelimitată din principalul tip de celule ale pielii regăsite în epidermă – şi le-au cultivat într-un mediu cu umiditate scăzută, care le-a dat ocazia să-şi dezvolte o barieră asemănătoare cu aceea a pielii adevărate.

„Este vorba despre un produs nou şi convenabil care poate fi folosit pentru testarea noilor medicamente şi cosmetice, înlocuind astfel testarea pe animale”, a afirmat Dusko Ilic, coordonatorul studiului, de la King’s College din Londra, care a adăugat că aceeaşi metodă ar putea fi folosită pentru testarea noilor tratamente împotriva bolilor de piele.

Fundaţia Humane Society International, care militează pentru protecţia animalelor, inclusiv a cobailor, a primit cu satisfacţie rezultatele cercetării, publicate în revista Stem Cell Reports.

„Acest nou model de piele umană este superior din punct de vedere ştiinţific faptului de a ucide iepuri, porci, porumbei, şoareci sau alte animale pentru pielea acestora şi sperăm că rezultatele cercetării vor putea fi aplicate şi în cazul oamenilor – ceea ce nu se întâmplă întotdeauna, din cauza diferenţelor de permeabilitate, imunologie şi altor factori”, a declarat toxicologul Troy Seidle.

Surse: Mediafax, BBC News