Home » D:News » Broaştele dansatoare din India: 14 specii noi descoperite în junglă. Ce comportament deosebit le-a adus acest nume? (VIDEO)

Publicat: 09.05.2014
Nu mai puţin de 14 specii noi de aşa-numite broaşte „dansatoare” au fost descoperite în junglele montane din sudul Indiei. Numele le vine de la mişcările pe care masculii le fac cu picioarele pentru a atrage partenerele de împerechere. Oamenii de ştiinţă avertizează însă că habitatul natural al acestor specii se restrânge cu mare repeziciune, astfel încât, în lipsa unor măsuri de protecţie stricte, ele ar putea dispărea în curând.

În ultimii 12 ani, perioadă în care biologii au descris aceste specii cu ajutorul studiilor morfologice şi genetice, efectivele populaţiilor au scăzut dramatic. Aceste broaşte se înmulţesc în preajma pâraielor de munte, după anotimpul ploilor musonice, dar ploile tind să devină mai reduse cantitativ, astfel încât habitatul natural al broaştelor dansatoare devine tot mai sărac în apă, periclitându-le supravieţuirea.

Studiul în care sunt descrise noile specii, condus de profesorul Sathyabhama Das Biju, de la Universitatea din Delhi, a fost publicat recent în Ceylon Journal of Science.

Până acum sunt cunoscute în total 24 de specii de broaşte dansatoare indiene (ce alcătuiesc o familie numită Micrixalidae); ele trăiesc în Munţii Ghats de Vest, un lanţ de munţi acoperiţi de păduri tropicale luxuriante, ce se întinde pe o lungime de 1.600 km în sud-vestul ţării. Este o zonă cu o biodiversitate excepţională, adăpostind cel puţin un sfert dintre speciile de animale din India.

Se crede că mişcările pe care le fac au rolul de a atrage atenţia femelelor, deoarece sunetele specifice emise de masculi în această perioadă ar putea să nu fie auzite întotdeauna de femele, din cauza zgomotului puternic al torentelor.

Aceste specii de amfibieni sunt foarte sensibile la gradul de umiditate al mediului, la cantitatea de apă din pâraiele montane, astfel încât modificările în regimul precipitaţiilor, survenite în ultimii ani ca expresie e schimbărilor climatice,  au afectat populaţiile, reducând efectivele acestora.

Zona în care trăiesc este tot mai mult ameninţată de deschidera minelor de fier şi bauxită, de poluarea apei, de înfiinţarea de culturi agricole şi de aşezări umane.

Prof. Biju şi alţi biologi din India se străduiesc să convingă autorităţile de importanţa păstrării habitatelor naturale în această zonă, sperând ca în curând să fie înfiinţate rezervaţii care să protejeze, printre altele, speciile unice de plante şi animale din regiunea Munţilor Ghats de Vest.