Home » D:News » Cannabisul ar putea ajuta la tratarea unei boli grave. Cercetătorii au descoperit un efect neaşteptat

05.23.2014
Efectele benefice pe care le are cannabisul asupra unor probleme medicale sunt încă aprins dezbătute de oamenii de ştiinţă. O cercetare recentă sugerează că această plantă poate ajuta bolnavii care suferă de o formă gravă de epilepsie.

Mai multe articole publicate în revista Epilepsia prezintă potenţialele efecte ale marijuanei şi cannabidiolului pur asupra acestie boli.

Unul din cazurile prezentate este al unui copil care suferea de sindromul Dravet, o formă severă de epilepsie şi care a fost tratat cu marijuana medicală.

Marijuana îi era administrată copilului în paralel cu medicamentele recomandate de medic.

În mod surprinzător, efectul plantei a fost foarte puternic. Numărul de crize s-a redus de la 50 de zi la cel mult 3 pe lună.

Medicii atrag însă atenţia că studiile trebuie continuate pentru ca efectul benefic să fie demonstrat clar. În prezent, 21 de state din SUA au legalizat consumul de cannabis ca tratament medical.

Un alt studiu a demonstrat efectul anticonvulsiv al cannabisului asupra animalelor. Cercetătorii vor să organizeze studii similare şi pe grupuri de pacienţi bolnavi de epilepsie.

În paralel, alte cercetări au arătat că marijuana administrată bolnavilor de epilepsie poate provoca anxietate, dependenţă sau chiar schizofrenie.

Marijuana medicală este recomandată uneori şi pentru a trata persoanele care suferă de sindrom post-traumatic, de dureri sau pentru a reduce greaţa la bolnavii care fac chimioterapie.