Home » D:News » Descoperire uimitoare despre corpul uman. Cercetătorii le-au observat acum pentru prima dată

Publicat: 29.05.2014
Oamenii de ştiinţă au descoperit în corpul uman 193 de noi proteine, despre existenţa cărora nu ştiau nimic.

Descoperirea demonstrează că ADN-ul uman este mult mai complex decât se credea până acum, iar funcţiile acestor noi proteine rămân încă un mister.

„Proteomul”, catalogul complet al proteinelor din corpul uman descoperite până în prezent, conţine proteinele care se află în 17.294 de gene, adică în 84% din genele corpului uman.

Proteinele sunt molecule organice complexe, responsabile pentru diferite procese metabolice esenţiale. Genele sunt fragmente de ADN care conţin secvenţe chimice care asigură codul, instrucţiunile pentru fabricarea acestor proteine.

Deşi ADN-ul este cercetat de mult timp, proteinele au fost mai puţin analizate.

Profesorul Akhilesh Pandey, de la Universitatea Johns Hopkins, care a coordonat această cercetare, precizează că fiecare proteină este ca o carte, iar corpul uman este biblioteca.

„Problema este că nu avem un catalog unde se regăsim toate tilurile cărţilor şi locul unde se află fiecare”, adaugă el.

Cercetătorii au analizat 30 de mostre de ţesut, descoperind astfel proteine noi, despre care nu ştiau până atunci.

Şi mai straniu este că 193 din aceste proteine se află în regiuni ale ADN-ului despre care experţii credeau că nu codifică asemenea molecule.

Prin urmare, savanţii nu înţeleg încă foarte bine modul în care celulele citesc ADN-ul, iar genomul uman se dovedeşte a fi mult mai complex decât se credea.