Home » D:News » Misiune fără precedent: de ce vor sta aceşti „acvanauţi” 31 de zile sub apă? (VIDEO)

Mihaela Stanescu 06.02.2014
Timp de o lună, o echipă de cercetători, condusă de Fabien Cousteau, nepotul faimosului explorator Jacques Cousteau, va trăi sub apă, unde va lucra la testarea unor noi tehnologii şi va studia impactul schimbărilor climatice asupra unor specii de vieţuitoare marine.

Misiunea 31, cum este numit programul, se va desfăşura timp de 31 de zile, începând cu 1 iunie. Cercetătorii vor trăi într-un habitat subacvatic, Aquarius Reef Base, aflat în apele Peninsulei Florida, la adâncimea de 19 metri. Aquarius Reef Base (foto) este, la ora actuală, singurul habitat subacvatic din lume; este deţinut de National Oceanic and Atmospheric Administration din SUA (NOAA) şi gestionat de Florida International University.

„Am plonjat în Misiunea 31!”, anunţa, în jurul orei locale 12.00 (16.00 GMT), contul de Twitter al acestei misiuni ştiinţifice, denumită astfel după numărul de zile ce vor fi petrecute de echipaj la o adâncime de 20 de metri în largul Key Largo, una dintre insulele care compun arhipelagul Keys, aflat la sud de oraşul Miami.

În fiecare zi, timp de 6-9 ore, acvanauţii vor face scufundări şi experimente în afara habitatului Aquarius, iar întreaga expediţie va fi transmisă live. Puteţi vedea imaginile aici.

Specialiştii vor cerceta, de asemenea, impactul fiziologic şi psihologic al scufundărilor îndelungate în condiţiile saturaţiei de oxigen, precum şi efectele traiului în izolare într-un spaţiu foarte limitat.

Misiunea 31 este organizată şi ca un omagiu adus lui Jacques Cousteau şi expediţiei sale Continental Ice Shelf Station Two (Conshelf Two), desfăşurată în 1963, când faimosul explorator a trăit şi a lucrat timp de 30 de zile într-un habitat subacvatic scufundat la 9 metri adâncime, în apele Mării Roşii.

Acest proiect este simbolic pentru mine, pentru că bunicul meu a petrecut cu echipajul său 30 de zile în apele din Marea Roşie, în urmă cu 50 de ani„, a declarat, sâmbătă, Fabien Cousteau, care spune că de fiecare dată când face scufundări resimte „un sentiment pur de fericire, un sentiment de pace”.

Fabien Cousteau    (Foto: AFP)Fabien Cousteau

Nepotul lui Jacques-Yves Cousteau şi doi membri ai echipajului – care include ingineri, oameni de ştiinţă şi cameramani – vor rămâne în Aquarius până pe 2 iulie.

Proiectul lor ştiinţific vizează studierea impactului provocat de încălzirea globală şi poluare asupra apelor din largul statului american Florida şi testarea efectelor psihologice pe care le are viaţa petrecută pe fundul mării.

Jacques-Yves Cousteau a fost un ofiţer francez, oceanograf, explorator al vieţii subacvatice şi cineast, care a devenit cunoscut în întreaga lume în calitate de comandant al navei Calypso.

Surse: Live ScienceMediafaxAFP