Prima pagină D:News

Peste 50% dintre românii de la oraş spun că nu se pot imagina fără un televizor în casă (INFOGRAFIC)

Redactia Descopera.ro | 06.06.2014 | ● Vizualizări: 110
Peste 50% dintre românii din mediul urban spun că nu se pot imagina fără un televizor în casă, în timp ce aproape 60% dintre aceste persoane lasă pornit televizorul fără să îi acorde atenţie     (Foto: Shutterstock.com) + zoom
Galerie foto (2)

Peste 50% dintre românii din mediul urban spun că nu se pot imagina fără un televizor în casă, în timp ce aproape 60% dintre aceste persoane lasă pornit televizorul fără să îi acorde atenţie, potrivit infograficului "Romanians: Multi-Screening Habits", lansat de Starcom Media Vest.

Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, Starcom Media Vest a lansat cel de-al 14-lea infografic parte din seria Human Graph Experience - "Romanians: Multi-Screening Habits".

Concluziile infograficului surprind obiceiurile de consum media la nivelul populaţiei generale, urbane şi "al generaţiei Y" (ai cărei membri sunt numiţi şi "millennials"). Punctul central în jurul căruia este construită informaţia este activitatea de multi-screening (folosirea mai multor ecrane) şi modul în care se regăseşte această activitate în consumul de media de zi cu zi.

"Multi-screening-ul este o experienţă care îmbunătăţeşte sau dezvoltă conţinutul primit pe ecranul principal. Pentru români, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informaţia primită de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinaţii de multi-screening în România sunt TV şi mobil, calculator şi mobil sau calculator şi TV", se spune în comunicat.



Potrivit infograficului, 56% dintre românii din mediul urban spun că nu se pot imagina fără televizor în casă. Pe de altă parte, 59% dintre românii din mediul urban îl lasă pornit fără să îi acorde atenţie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre aceştia caută mereu informaţii, iar, când o fac, majoritatea foloseşte calculatorul sau telefonul.

De asemenea, conform aceluiaşi studiu, 28% dintre români deţin un smartphone pe care îl folosesc zilnic pentru a căuta (acasă sau în timp ce se deplasează) informaţii despre produse, restaurante, călătorii. Totodată, 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul în timp ce ascultă muzică, se uită la TV, citesc reviste/ziare sau se uită la filme.

Dintre utilizatorii respondenţi, 33% mai degrabă ar renunţa la televizor decât la telefon şi 81% îşi folosesc smartphone-urile în timp ce ascultă muzică (51%), se uită la TV (31%), citesc ziare/reviste (29%) şi se uită la filme (25%).

"Millennials" sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 "millennials" se conectează zilnic la internet de pe telefonul mobil şi aproape toţi de pe calculator. Fiecare dispozitiv are rolul său: calculatoarele le oferă distracţie şi informaţie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distracţie şi păstrarea legăturii cu ceilalţi, iar tabletele le folosesc pentru relaxare.

Pentru aceştia, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Ei consideră că televizorul este "al doilea ecran", pe care 67% îl folosesc ca sursă de informare sau sunet de fundal.

"Millennials" sunt adepţii multi-screening-ului pentru că această activitate le satisface curiozităţi legate de conţinutul vizionat şi îi ajută să creeze legături bazate pe pasiuni comune în cercul de prieteni. De asemenea, acesta este un instrument pentru culegerea de informaţii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor şi obţinerea recunoaşterii cerlorlalţi.

Conform infograficului, 61% dintre cei care se uită la televizor sunt şi conectaţi online. Totodată, 17% dintre cei care se uită la televizor navighează pe internet mai mult de trei ore pe zi, în timp ce 68% dintre aceştia se uită la TV mai mult de trei ore pe zi.

În februarie 2013, Starcom Media Vest Group a lansat seria "Human Graph Experience" cu intenţia de a oferi informaţii constante şi relevante despre dinamica relaţiei dintre consumatori şi branduri şi impactul pe care evoluţia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piaţă.

Agenţia Starcom Media Vest Group face parte din reţeaua de media SMG Worldwide şi din grupul de comunicare Leo Burnett.

Sursa: Mediafax