Home » D:News » Reuşita care dă speranţe băieţilor infertili: pui de şoareci sănătoşi, obţinuţi din celule prelevate din testicule congelate

Marius Comper 07.03.2014
Cercetătorii japonezi au reuşit să obţină pui de şoareci sănătoşi din celule prelevate din mostre de testicule congelate, iar procedura medicală inovatoare poate fi utilă în cazul bărbaţilor care au devenit infertili în urma chimioterapiei făcute în copilărie contra unui cancer.

Autorii acestui studiu, publicat în Nature Communications, spun că datele sunt încurajatoare şi speră să poată începe experimentele pe subiecţi umani cât mai curând.

Sperma poate fi congelată înainte de un tratament anticancer, permiţându-le astfel bărbaţilor să aibă urmaşi biologici, în cazul în care medicamentele administrate le afectează testiculele.

Însă băieţii care sunt diagnosticaţi cu cancer înainte de pubertate nu au această opţiune.

Pentru acest studiu, specialiştii de la Universitatea de stat din Yokohama au folosit mostre de testicule congelate prelevate de la şoareci în vârstă de cinci zile. Prin intermediul unor tehnici de reproducere asistată, inclusiv inseminare artificială, specialiştii au reuşit să obţină pui de şoareci vii, care, la rândul lor, au putut ulterior să se împerecheze şi să conceapă o nouă generaţie de pui sănătoşi.

Profesorul Takehiko Ogawa, coordonator al acestui studiu, este de părere că procedurile ar putea fi testate pe subiecţi umani abia în câţiva ani.

Ogawa a mai spus că rezultatele acestui studiu sunt „cu adevărat încurajatoare”.

Una dintre provocările specialiştilor este de a produce spermă umană din ţesut testicular congelat. În cazul şoarecilor, aceştia încep să producă spermă foarte devreme, în timp ce băieţii au nevoie de cel puţin o decadă de la naştere. Astfel, va fi necesară descoperirea unei metode de a obţine spermă din ţesut testicular insuficient dezvoltat, însă specialiştii cred că o metodă utilă ar fi expunerea la testosteron.

Surse: Mediafax, BBC News