Home » D:News » O substanţă din cafea şi din alimentele prăjite poate creşte riscul de cancer. Recomandarea nutriţioniştilor

07.06.2014
Testele pe cobai sugerează că o substanţă chimică care se regăseşte în cafea, în cartofii prăjiţi sau în hrana pentru bebeluşi poate provoca mutaţii genetice care cresc riscul de cancer.

Este vorba de acrilamidă, o substanţă care măreşte riscul apariţiei de tumori si de răspândire a celulelor canceroase.

Anterior, cercetătorii au observat efectele negative ale expunerii la această substanţă prin contactul cu pielea, în mediul industrial. Oamenii au suferit de tulburări ale sistemului nervos şi de slăbiciune a muşchilor

În cadrul testelor pe cobai, animalele au fost hrănite cu alimente care conţineau o doză mare de acrilamidă.

Cercetătorii de la European Food Safety Authority spun este nevoie de mai multe studii în această direcţie, pentru a se putea face recomandări legate de dietă, pentru că cercetarea pe subiecţi umani nu a oferit încă rezultate clare.

De exemplu, cafeaua conţine această substanţă chimică, dar şi multe alte elemente care au un efect benefic, deci nu se poate spune deocamdată că persoanele care consumă cafea riscă să se îmbolnăvească de cancer.

Acrilamida apare în alimentele care conţin în mod natural zahăr şi aminoacizi şi care sunt preparate la temperaturi foarte ridicate, de peste 150 de grade Celsius, cum este şi cazul cartofilor prăjiţi sau al hranei pentru bebeluşi.

Oricum, pentru cei care vor să fie mai atenţi cu alimentaţia lor, cercetătorii recomandă fierberea cartofilor în loc de prăjirea lor şi de asemenea prăjirea pâinii la o temperatură mai mică, astfel încât să nu apară urme de arsură. În acest fel este redusă considerabil cantitatea de acrilamidă.

În cazul cafelei însă, o doză mai mare se găseşte în cafeaua mai puţin prăjită, pentru că acrilamida apare în primele minute de preparare, iar pe măsură ce procesul de prăjire continuă, cantitatea scade. Deci, este recomandat să alegeţi o cafea cât mai închisă la culoare.

În privinţa hranei pentru bebeluşi, riscul este mult mai redus în cazul produselor care nu conţin cereale procesate.

Sursa: Time