Home » D:News » Nu reuşeşti să devii părinte? A fost descoperită metoda ce poate dubla şansele de reuşită a fertilizării in vitro

Marius Comper 07.07.2014
O nouă metodă de identificare a embrionilor în uter ar putea creşte cu până la 50% şansele de reuşită a fertilizării in vitro (IVF), au afirmat cercetătorii din Marea Britanie.

Prezenţa unor niveluri ridicate de ADN, apărute în embrion în urma activităţii unor celule producătoare de energie, reprezintă un semn că acesta nu va reuşi să se cuibărească în uter şi să ducă la sarcină, au descoperit cercetătorii de la Universitatea Oxford din Marea Britanie.

Cercetătorii au descoperit un prag al acestor niveluri de ADN, sub care embrionii au cele mai mari şanse să se cuibărească în uter şi peste care unii nu au reuşit acest lucru. Deşi numeroase cupluri fac în fiecare an tratamente de fertilizare in vitro, şansele de sarcină sunt reduse, cel mai adesea deoarece embrionul nu reuşeşte să se cuibărească în uter – fenomen pus pe seama unor defecte genetice ale embrionului, dar chiar şi atunci când acesta este sănătos.

Cercetătorii britanici consideră că descoperirea acestui prag ar putea explica unul din trei eşecuri ale implantării embrionului în uter.

Rata de succes a fertilizării in vitro este de regulă între 20 şi 30%.

Această proporţie ar putea ajunge la 40% după testarea genetică a ovulului sau embrionului înainte de implantare, pentru descoperirea anomaliilor cromozomiale, ce reprezintă o cauză importantă a avorturilor şi a unor afecţiuni genetice, precum sindromul Down.

Credem că adăugarea acestui biomarker în procesul de fertilizare va creşte rata de succes la 50 sau 60%. Este un test foarte simplu, are nevoie doar de câteva ore şi, deşi nu am stabilit un preţ încă, va fi totuşi foarte ieftin„, a spus Elpida Fragouli, de la Departamentul de obstetrică şi ginecologie Nuffield, al Universităţii Oxford.

Elpida Fragouli a afirmat că patru sau cinci clinici din Marea Britanie şi Spania folosesc deja această procedură în mod gratuit pentru a obţine informaţii care să ducă la punerea pe piaţă a testului.

Rezultatele cercetării nu au fost încă publicate într-o revistă de specialitate, însă au fost prezentate pentru prima oară în cadrul Conferinţei anuale a Societăţii europene pentru reproducere umană şi embriologie (ESHRE) de la München.