Home » D:News » A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

Publicat: 14.07.2014
Operaţiunea fără precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a început luni, aşa cum era prevăzut, şi urmează să dureze cel puţin până în weekend.

Coordonatorul acestei operaţiuni, efectuate pentru prima dată pentru un vapor de această mărime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat „un pic emoţionat” în faţa câtorva jurnalişti, după care şi-a reluat postul în sala de control, de unde va superviza întreaga operaţiune.

Aceasta constă în injectarea de aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epajei, care are o lungime de aproximativ 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri. Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi 56 de lanţuri, a anunţat luni proprietarul navei Costa Crociere.

„Este o operaţiune foarte complexă”, a recunoscut duminică, în faţa presei, Franco Gabrielli, care conduce Agenţia italiană pentru Protecţie Civilă, supervizorul operaţiunii.

De reuşita acesteia depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

UPDATE: Pachebotul Costa Concordia, adus pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu

Pachebotul Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a reînceput să plutească, aceasta fiind prima etapă decisivă a ranfluării sale, a anunţat luni Franco Porcellacchia, unul dintre inginerii responsabili cu operaţiunea, citat de AFP.

Nava pluteşte. Se află la aproximativ un metru deasupra platformei„, a precizat acest inginer în cadrul unei conferinţe de presă. Pachebotul va trebui ridicat încă un metru înainte de a putea fi deplasat, aşa cum este prevăzut.

Pentru acest lucru, echipele de intervenţie au început să injecteze aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epavei, care are o lungime de aproape 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri.

„Nava trebuie să fie mai uşoară, să se reducă greutatea de pe platforme”, a explicat Michael Thamm, proprietarul companiei Costa Crociere.

Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi a 56 de lanţuri.

De reuşita acestei etape, cu o durată cuprinsă între şase şi opt ore, depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

Surse: Mediafax, AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Locul în care trăiești influențează ce greutate ai, arată un nou studiu
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...