Home » D:News » A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

Autor: Marius Comper 07.14.2014
Operaţiunea fără precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a început luni, aşa cum era prevăzut, şi urmează să dureze cel puţin până în weekend.

Coordonatorul acestei operaţiuni, efectuate pentru prima dată pentru un vapor de această mărime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat „un pic emoţionat” în faţa câtorva jurnalişti, după care şi-a reluat postul în sala de control, de unde va superviza întreaga operaţiune.

Aceasta constă în injectarea de aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epajei, care are o lungime de aproximativ 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri. Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi 56 de lanţuri, a anunţat luni proprietarul navei Costa Crociere.

„Este o operaţiune foarte complexă”, a recunoscut duminică, în faţa presei, Franco Gabrielli, care conduce Agenţia italiană pentru Protecţie Civilă, supervizorul operaţiunii.

De reuşita acesteia depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

UPDATE: Pachebotul Costa Concordia, adus pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu

Pachebotul Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a reînceput să plutească, aceasta fiind prima etapă decisivă a ranfluării sale, a anunţat luni Franco Porcellacchia, unul dintre inginerii responsabili cu operaţiunea, citat de AFP.

Nava pluteşte. Se află la aproximativ un metru deasupra platformei„, a precizat acest inginer în cadrul unei conferinţe de presă. Pachebotul va trebui ridicat încă un metru înainte de a putea fi deplasat, aşa cum este prevăzut.

Pentru acest lucru, echipele de intervenţie au început să injecteze aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epavei, care are o lungime de aproape 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri.

„Nava trebuie să fie mai uşoară, să se reducă greutatea de pe platforme”, a explicat Michael Thamm, proprietarul companiei Costa Crociere.

Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi a 56 de lanţuri.

De reuşita acestei etape, cu o durată cuprinsă între şase şi opt ore, depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

Surse: Mediafax, AFP

Cele mai noi articole
Va apărea un nou gigant în industria auto europeană: Fiat Chrysler şi PSA aşteaptă acordul pentru fuziune
Va apărea un nou gigant în industria auto europeană: Fiat Chrysler şi PSA aşteaptă acordul pentru fuziune
Experţii se tem că pandemia va facilita, în mod indirect, răspândirea altor virusuri. Care sunt principalii factori de risc
Experţii se tem că pandemia va facilita, în mod indirect, răspândirea altor virusuri. Care sunt principalii factori ...
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Ce înseamnă, de fapt, dacă un vaccin împotriva COVID-19 trece de un studiu clinic aflat în faza a treia de testare
Ce înseamnă, de fapt, dacă un vaccin împotriva COVID-19 trece de un studiu clinic aflat în faza a treia de testare
Nava OSIRIS-REx a colectat atât de mult material de pe asteroidul Bennu încât îl pierde prin spațiu
Nava OSIRIS-REx a colectat atât de mult material de pe asteroidul Bennu încât îl pierde prin spațiu
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
SpaceX este interesat de plasarea unei constelații Starlink în jurul planetei Marte
SpaceX este interesat de plasarea unei constelații Starlink în jurul planetei Marte
Top 8 informații fascinante despre împărații Chinei
Top 8 informații fascinante despre împărații Chinei
Steroizii inhalatorii, asociați cu un risc crescut de osteoporoză pentru oamenii care suferă de astm
Steroizii inhalatorii, asociați cu un risc crescut de osteoporoză pentru oamenii care suferă de astm
Ficatul gras non-alcoolic expune pacientul la boli provocate de coronavirus – studiu
Ficatul gras non-alcoolic expune pacientul la boli provocate de coronavirus – studiu
”Cowboy-ul” care a făcut istorie la Casa Albă
”Cowboy-ul” care a făcut istorie la Casa Albă
Poliția din Finlanda încearcă să îl amendeze pe proprietarul unei mașini de jucărie pentru depășirea vitezei legale
Poliția din Finlanda încearcă să îl amendeze pe proprietarul unei mașini de jucărie pentru depășirea vitezei legale
Simptomele infecției cu COVID-19 pot persista luni întregi după ce pacientul s-a vindecat
Simptomele infecției cu COVID-19 pot persista luni întregi după ce pacientul s-a vindecat
Structuri din perioada romană, descoperite  în Elveția
Structuri din perioada romană, descoperite  în Elveția
Urme de pterozauri de mărimea unor câini corgi, vechi de 145 de milioane de ani, au fost descoperite
Urme de pterozauri de mărimea unor câini corgi, vechi de 145 de milioane de ani, au fost descoperite
NASA confirmă prezența apei pe Lună, în regiunile luminate de Soare
NASA confirmă prezența apei pe Lună, în regiunile luminate de Soare
Cercetătorii japonezi au creat softul care poate proiecta mobilă
Cercetătorii japonezi au creat softul care poate proiecta mobilă
Cercetătorii au identificat o nouă ”țintă” a tratamentelor împotriva cancerului agresiv
Cercetătorii au identificat o nouă ”țintă” a tratamentelor împotriva cancerului agresiv