Home » D:News » A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

A început operaţiunea de o complexitate fără precedent: ranfluarea pachebotului Costa Concordia (FOTO/INFOGRAFIC)

Publicat: 14.07.2014
Operaţiunea fără precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a început luni, aşa cum era prevăzut, şi urmează să dureze cel puţin până în weekend.

Coordonatorul acestei operaţiuni, efectuate pentru prima dată pentru un vapor de această mărime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat „un pic emoţionat” în faţa câtorva jurnalişti, după care şi-a reluat postul în sala de control, de unde va superviza întreaga operaţiune.

Aceasta constă în injectarea de aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epajei, care are o lungime de aproximativ 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri. Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi 56 de lanţuri, a anunţat luni proprietarul navei Costa Crociere.

„Este o operaţiune foarte complexă”, a recunoscut duminică, în faţa presei, Franco Gabrielli, care conduce Agenţia italiană pentru Protecţie Civilă, supervizorul operaţiunii.

De reuşita acesteia depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

UPDATE: Pachebotul Costa Concordia, adus pe linia de plutire la doi ani şi jumătate după naufragiu

Pachebotul Costa Concordia, al cărui naufragiu pe Insula Giglio, în Toscana, s-a soldat cu 32 de morţi în 2012, a reînceput să plutească, aceasta fiind prima etapă decisivă a ranfluării sale, a anunţat luni Franco Porcellacchia, unul dintre inginerii responsabili cu operaţiunea, citat de AFP.

Nava pluteşte. Se află la aproximativ un metru deasupra platformei„, a precizat acest inginer în cadrul unei conferinţe de presă. Pachebotul va trebui ridicat încă un metru înainte de a putea fi deplasat, aşa cum este prevăzut.

Pentru acest lucru, echipele de intervenţie au început să injecteze aer în cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epavei, care are o lungime de aproape 300 de metri şi aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta să se ridice cel puţin doi metri.

„Nava trebuie să fie mai uşoară, să se reducă greutatea de pe platforme”, a explicat Michael Thamm, proprietarul companiei Costa Crociere.

Odată adusă la plutire, nava va fi tractată aproximativ 30 de metri în larg, la est de insulă, şi poziţionată cu ajutorul a 36 de cabluri de oţel şi a 56 de lanţuri.

De reuşita acestei etape, cu o durată cuprinsă între şase şi opt ore, depinde plecarea gigantului către portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, după doi ani şi jumătate de la naufragiu.

Surse: Mediafax, AFP

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
James Watson, unul dintre oamenii care au descoperit „secretul vieții”, a murit
James Watson, unul dintre oamenii care au descoperit „secretul vieții”, a murit
Sudul României nu scapă de ploi, anunță meteorologii. Prognoza pentru 10 noiembrie – 8 decembrie
Sudul României nu scapă de ploi, anunță meteorologii. Prognoza pentru 10 noiembrie – 8 decembrie
Cele mai bune materiale pentru ghete durabile (P)
Cele mai bune materiale pentru ghete durabile (P)
Arheologii au descoperit o necropolă romană de proporții impresionante
Arheologii au descoperit o necropolă romană de proporții impresionante
Medicamentele pot afecta microbiomul intestinal pentru mulți ani, indică un studiu
Medicamentele pot afecta microbiomul intestinal pentru mulți ani, indică un studiu
Cea mai mare pânză de păianjen din lume a fost găsită într-o peșteră europeană
Cea mai mare pânză de păianjen din lume a fost găsită într-o peșteră europeană
O hartă incredibilă a Imperiului Roman arată că acesta avea drumuri cât să înconjoare planeta de 7 ori
O hartă incredibilă a Imperiului Roman arată că acesta avea drumuri cât să înconjoare planeta de 7 ori
Philippe Pinel: unul dintre părinții psihiatriei moderne și promotor al empatiei în medicină
Philippe Pinel: unul dintre părinții psihiatriei moderne și promotor al empatiei în medicină
De ce ne enervează unii oameni, din perspectiva lui Carl Jung
De ce ne enervează unii oameni, din perspectiva lui Carl Jung
Indiferent de opțiunea politică, se pare că oamenii care votează trăiesc mai mult
Indiferent de opțiunea politică, se pare că oamenii care votează trăiesc mai mult
Frumusețea ar putea avea un efect nedorit pentru influenceri
Frumusețea ar putea avea un efect nedorit pentru influenceri
De ce femeile trăiesc mai mult decât bărbații?
De ce femeile trăiesc mai mult decât bărbații?
Pentru prima dată în istorie, China și NASA au cooperat pentru a evita un dezastru pe orbita Pământului
Pentru prima dată în istorie, China și NASA au cooperat pentru a evita un dezastru pe orbita Pământului
Mark Rutte, despre retragerea militarilor americani din România: „NATO investește în România”
Mark Rutte, despre retragerea militarilor americani din România: „NATO investește în România”
Ce a descoperit o companie din Norvegia despre autobuzele sale fabricate în China?
Ce a descoperit o companie din Norvegia despre autobuzele sale fabricate în China?
Cum vor fi doborâte dronele care ajung în România și Polonia?
Cum vor fi doborâte dronele care ajung în România și Polonia?
Nicolae Paulescu, adevăratul creator al insulinei. Cum i-au furat doi tineri canadieni marea descoperire
Nicolae Paulescu, adevăratul creator al insulinei. Cum i-au furat doi tineri canadieni marea descoperire
Avertismentul unui general german: „Rusia ar putea lansa un atac împotriva teritoriului chiar de mâine”
Avertismentul unui general german: „Rusia ar putea lansa un atac împotriva teritoriului chiar de mâine”