Home » D:News » Şoarecii transparenţi – remarcabila tehnică pusă la punct de un om de ştiinţă de origine română (FOTO)

Mihaela Stanescu 08.01.2014
Cercetătorii de la California Institute of Technology, conduşi de Viviana Gradinaru, au dezvoltat, în premieră, o tehnică prin care pot face aproape tot corpul unui şoarece transparent. Metoda va facilita cercetările de biologie şi medicină, putând fi utilizată, de pildă, pentru a studia structura sistemului nervos sau modul în care se răspândeşte cancerul în organism.

Deşi existau metode de a face transparente diferite organe extrase din corp, este pentru prima dată când cercetătorii reuşesc să facă transparent tot corpul unui animal, a explicat Viviana Gradinaru, conducătorul studiului şi autor principal al articolului pe această temă publicat în jurnalul ştiinţific Cell.

Animalele au fost eutanasiate, apoi pielea a fost îndepărtată, iar restul corpului a fost tratat cu anumite substanţe chimice care fac ca musculatura şi organele interne ale şoarecilor – nu şi oasele – să devină transparente. Unele dintre substanţele utilizate dizolvă grăsimea, altele formează o reţea la nivel microscopic, care menţine poziţia ţesuturilor în corp.

Şoarecii transparenţi sunt obţinuţi printr-un tratament complex cu diferite substanţe cu acţiuni specifice asupra ţesuturilor.     Credit: Yang et al. 2014, CellŞoarecii transparenţi sunt obţinuţi printr-un tratament complex cu diferite substanţe cu acţiuni specifice asupra ţesuturilor.

E nevoie de aproximativ o săptămână pentru crearea unui astfel de şoarece transparent. Cercetătorii au creat şi şobolani transparenţi, a căror obţinere durează aproximativ 2 săptămâni, din cauza taliei mai mari.

Ulterior, pot fi utilizaţi diferiţi coloranţi de laborator pentru a evidenţia anumite detalii anatomice.