Home » D:News » Schimbarea mică cu impact uriaş: de ce ar trebui să ţineţi o plantă pe biroul de la serviciu?

Marius Comper 09.08.2014
Folosirea plantelor la decorarea spaţiilor de lucru creşte productivitatea cu 15%, iar angajaţii au o percepţie pozitivă asupra calităţii aerului, se pot concentra mai bine şi sunt mai mulţumiţi de mediul lor de lucru, potrivit unui nou studiu.

Cercetătorii spun că acesta este primul studiu care investighează diferenţele dintre un spaţiu de lucru „verde” şi unul decorat minimalist, cu puţin mobilier şi fără nicio plantă.

Oamenii de ştiinţă au studiat efectele includerii plantelor în spaţiul de lucru asupra percepţiei calităţii aerului, concentrării şi satisfacţiei la locul de muncă şi au monitorizat gradul de productivitate timp de mai multe luni, în două clădiri de birouri din Marea Britanie şi Olanda.

Potrivit cercetătorului Marlon Nieuwenhuis, şeful acestui proiect, studiul sugerează că investiţiile în decorarea birourilor cu plante va fi recuperată prin creşterea calităţii vieţii şi a productivităţii angajaţilor.

Simpla îmbogăţire cu plante a unui spaţiu anterior spartan a dus la o creştere a productivităţii cu 15%, o cifră care se înscrie în limitele observate cu ocazia altor studii efectuate în laborator. Această concluzie contrazice filosofia economică şi politică actuală, dar şi tehnicile moderne de management «simplu», însă cu toate acestea indică o cale către un mediu de lucru mult mai plăcut, mai confortabil şi mai profitabil”, a declarat Marlon Nieuwenhuis.

Studiul realizat de cercetători este primul pe această temă desfăşurat în clădiri de birouri şi spaţii de lucru reale, folosite zi de zi, spre deosebire de alte cercetări care au fost efectuate în condiţii controlate, în laborator.

În urma studiului, cercetătorii au descoperit că angajaţii din spaţiile de lucru decorate cu plante au fost mai satisfăcuţi de munca lor, au raportat grade mai mari de concentrare şi o percepţie pozitivă privind calitatea aerului.

În prezent, oamenii de ştiinţă încearcă să dezvolte un model de spaţiu de lucru cu adevărat inteligent. „Filosofia minimalistă a influenţat o gamă variată de domenii organizaţionale. Cercetarea noastră pune sub semnul întrebării ideea larg răspândită că ‘mai puţin este mai mult’. Uneori, mai puţin este doar mai puţin”, a spus şi profesorul Alex Haslam de la Facultatea de Psihologie din cadrul University of Queensland.

Surse: Mediafax, Quartz, Daily Mail, Universitatea Exeter