Prima pagină D:News

De ce construiesc brazilienii un turn colosal în mijlocul Amazoniei?

Redactia Descopera.ro | 09.15.2014 | ● Vizualizări: 241
În mijlocul pădurii amazoniene, un turn de observaţie de 325 de metri înălţime va ajuta la înţelegerea secretelor atmosferei.      (Foto: Shutterstock.com) + zoom

În mijlocul celei mai mari păduri de pe planetă, în Bazinului Amazonului, a început deja construirea unui uriaş turn de observaţie, destinat monitorizării schimbărilor climatice.

Amazon Tall Tower Observatory, construit din oţel şi amplasat la aproximativ 160 km de oraşul brazilian Manaus, ar urma să aibă o înălţime de 325 m. Instrumentele amplasate aici vor colecta date meteorologice şi date privind aerosolii şi gazele cu efect de seră.

Jungla amazoniană este unul dintre cele mai sensibile ecosisteme ale planetei şi are o influenţă imensă asupra absorbţiei şi eliberării carbonului în atmosferă.

Datorită înălţimii mari a turnului, din el vor putea fi studiate mai precis modificările şi mişcările maselor de aer prin pădurea amazoniană, până la distanţe de sute de kilometri.

Oamenii de ştiinţă germani şi brazilieni implicaţi în proiect speră astfel să poată cerceta mai aprofundat chimia şi fizica atmosferei, adunând date utile pentru înţelegerea schimbărilor climatice care afectează planeta.