Home » D:News » „Încă nu mi-am revenit din şoc”. Un fizician a demonstrat că unul dintre cele mai ciudate obiecte din Univers nu există

09.25.2014
Timp de peste 50 de ani, fizicienii au cercetat cu interes găurile negre, cele mai misterioase obiecte din Univers, care sunt aşa de dens încât nici măcar lumina nu poate scăpa de gravitaţia lor.

Acum, Laura Mersini-Houghton, profesor de fizică la UNC-Chapel Hill din cadrul College of Arts and Sciences, a analizat două teorii diferite care tratează acest subiect şi, în urma unor calcule matematice, a ajuns la concluzia că aceste găuri negre nu pot să existe.

Concluzia ei îi va obliga pe fizicienii să regândească originea Universului şi structura continuumului spaţiu-timp.

„Încă nu mi-am revenit din şoc. Noi studiem de peste 50 de ani aceste obiecte, iar acum concluziile astea o să ne dea mult de gândit”, a declarat Laura Mersini.

În prezent, teoria acceptată de majoritatea fizicienilor suţine că aceste găuri negre se formează atunci când o stea foarte mare colapsează sub propria ei gravitaţie, într-un punct minuscul din spaţiu numit singularitate.

Singularitatea este înconjurată de o membrană invizibilă, numită orizontul evenimentelor, iar orice obiect care ar trece de acest orizont nu se mai poate întoarce.

Găurile negre au rămas mereu un mister, pentru că există două teorii ale fizicii care se contrazic în privinţa lor. Teoria gravitaţiei fromulată de Einstein susţine că acestea se pot forma, dar o lege fundamentală teoriei cuantice afirmă că nicio informaţie nu poate să dispară.

Încercările savanţilor de a combina cele două teorii au dus la un paradox matematic, numit paraxodul informaţiei pierdute.

În anul 1974, Stephen Hawking a apelat la mecanică cuantică şi a declarat că găurile negre emit o radiaţie, iar de atunci oamenii de ştiinţă au anunţat că au detectat urme ale acestei radiaţii în foarte multe locuri din Univers, prin urmare au găsit multe găuri negre.

Acum, Mersini-Houghton susţine că găurile negre nu se pot forma. Când o stea colapsează şi începe să emită radiaţia Hawking, ea îşi pierde şi din masă pe măsură ce se micşorează şi astfel nu mai are densitatea necesară unei găuri negre. Nu se poate forma o singularitate şi nici un orizont al evenimentelor.

Cercetarea a fost publicată online, pe ArXiv, iar în lucrare Laura Mersini prezintă toate calculele care au dus la această concluzie.

Demonstrarea matematică a inexistenţei gpurilor negre îi va obliga pe fizicieni să regândească teoria privind originea Universului. În prezent, ei susţin că Universul s-a format dintr-o singularitate care a început să se extindă prin Big Bang.

Sursa: Phys.org

Incident șocant la Grădina Zoologică din Timişoara. Toți cangurii au fost ucişi de câini
Ce telefoane își pierd mai rapid valoarea?
Urme de pași umani, vechi de 120.000 de ani, au fost descoperite în Arabia Saudită