Home » D:News » Descoperire importantă despre virusul Ebola. Cercetătorii au aflat care este originea lui

Publicat: 28.10.2014
Cercetătorii au descoperit că filovirusurile, din care fac parte temutele virusuri letale Ebola şi Marburg, au apărut acum aproximativ 20 de milioane de ani. Noile informaţii ar putea ajuta la obţinerea unui vaccin.

Până acum, experţii credeau că aceste virusuri au apărut doar în urmă cu 10.000 de ani, când s-a dezvoltat agricultura. În realitatea, acestea îşi au originea în Epoca Miocenă, când au început să evolueze marile maimuţe antropoide.

Prin urmare, aceste virusuri au interacţionat cu mamiferele timp de milioane de ani, spune autorul studiului, Derek Taylor, profesor de biologie la Universitatea din Buffalo.

Deşi oamenii de ştiinţă au aflat când a apărut strămoşul acestor virusuri, nu se ştie exact vârsta virusului Ebola din zilele noastre.

Descoperirea arată însă că Ebola şi Marburg au evoluat diferit, separarea apărând acum 16-23 de milioane de ani.

Primul caz declarat de îmbolnăvire cu Ebola a unui om a avut loc în anul 1976, iar primele infecţii cu virusul Marburg au fost raportate în 1967.

Ambele virusuri sunt extrem de agresive şi provoacă de obicei febră hemoragică.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au observat rămăşiţe ale unor gene fosile similare filovirusurilor la anumite specii de rozătoare.

Una din aceste gene fosile, numită VP35, a apărut în acelaşi loc în genomul a patru specii diferite de rozătoare.

În concluzie, acest material genetic a apărut înainte sau în timpul Epocii Miocene, înainte ca aceste specii să evolueze diferit.

Deci, strămoşul acestor virusuri este cel puţin la fel de vechi precum strămoşul comun al hamsterilor şi şoarecilor de câmp.

Rezultatul studiului a fost publicat în revista PeerJ.