Home » D:News » Aproximativ 10% dintre turiştii din România fură diferite obiecte din hoteluri

Aproximativ 10% dintre turiştii din România fură diferite obiecte din hoteluri

Aproximativ 10% dintre turiştii din România fură diferite obiecte din hoteluri
Publicat: 31.10.2014
Circa 10% dintre turiştii din pensiunile şi hotelurile din România pleacă acasă cu obiecte din unităţile de cazare - prosoape, tacâmuri, telecomenzi sau articole mai puţin obişnuite, precum furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori, arată un studiu al portalului de rezervări HotelGuru.ro.

„Cel mai frecvent, unităţile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiştii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/băuturi din mini-bar, nedeclarate de turişti atunci când se decazează (27%).

Lista obiectelor «împrumutate» de turişti conţine şi: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere şi ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenţii studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul”, se arată într-un comunicat al platformei.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 140 de hotelieri din România, care au răspuns online, în octombrie, la întrebările dintr-un chestionar.

Majoritatea respondenţilor au afirmat că sesizează lipsa unor obiecte după plecarea clientului în aproximativ 10% din cazuri. Doar trei dintre cei chestionaţi au spus că se confruntă cu această situaţie în 51-75% din cazuri.

Printre cele mai valoroase obiecte dispărute se număra uscătoarele de păr, halate de baie, o tavă din inox, dar şi tablouri şi obiecte artizanale, astfel că valoarea totală a daunelor avute în acest an poate ajunge la 2.000 – 2.500 de lei pe unitate hotelieră, potrivit sursei citate.

„Pe lângă obiectele lipsă, managerii de hoteluri şi pensiuni sunt, uneori, şi martorii unor evenimente mai puţin obişnuite. De exemplu, printre evenimentele relatate se număra şi cazul unui turist care a plecat fără să achite, pe uşa de la balcon, luând şi cheia cu el sau al unora care au înlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenţă”, se arată în comunicat.

Cei mai mulţi hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,3% dintre cazuri), iar 26% dintre aceştia contactează clientul pentru a-şi recupera obiectele. Cei mai mulţi ţin o evidenţă a clienţilor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor.

Turistul căruia i se reclamă lipsa unor obiecte din camera în care a fost cazat, refuză de cele mai multe ori să recunoască, declară majoritatea respondenţilor. Doar 10 manageri au susţinut că turiştii recunosc şi restituie sau plătesc daunele.

HotelGuru.ro, parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, este un portal de rezervări online care are listate 1.700 de unităţi de cazare româneşti din totalul celor peste 51.000 de unităţi de cazare din întreaga Europă afişate pe site.

Sursa: Mediafax

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?