Home » D:News » Unele boli grave ar putea fi diagnosticate din timp cu ajutorul unui test de salivă

11.02.2014
Un nou test de salivă conceput de cercetătorii americani este considerat un instrument revoluţionar de reprezentanţii comunităţii ştiinţifice, întrucât are potenţialul de a oferi pacienţilor o diagnosticare timpurie a unor maladii mortale, precum cancerul oral şi cel pancreatic.

Potrivit dailymail.co.uk, acelaşi test poate fi folosit pentru diagnosticarea în stadii incipiente a altor boli grave, precum demenţa, maladia Alzheimer, diabetul de tipul 2 şi boli ale sistemului imunitar.

Studiul savanţilor americani, cel mai amplu de până acum realizat vreodată pe un tip specific de molecule din saliva umană, a relevat faptul că aceasta conţine multe dintre aceleaşi molecule prezente în sânge şi care indică prezenţa unor boli în organism.

Medicii stomatologi vor putea în curând să efectueze teste de salivă pentru a analiza starea de sănătate a pacienţilor.

Coordonatorul studiului, David Wong, profesor de stomatologie la Universitatea California din Los Angeles, spune că invenţia sa va putea fi aplicată într-o serie de dispozitive de autodiagnosticare ce ar putea ajunge în curând pe piaţă.

Medicii din echipa coordonată de cercetătorul american au descoperit că anumite fragmente de ARN existente în celulele umane sunt prezente şi în salivă şi ar putea fi utilizate pentru detectarea bolilor.

Este o descoperire surprinzătoare, deoarece enzimele din salivă pot să degradeze structura ARN. Din acest motiv, gura era considerată până acum de cercetători drept „un mediu ostil”.

Studiul, care a constat în analizarea unui număr de 165 de milioane de secvenţe genetice, a fost publicat în revista ştiinţifică Clinical Chemistry.