Home » D:News » Mamuţii lânoşi ar putea fi clonaţi. Cercetătorii cred că proiectul este posibil

Mamuţii lânoşi ar putea fi clonaţi. Cercetătorii cred că proiectul este posibil

11.17.2014
Mamuţii lânoşi, o specie în prezent dispărută, ar putea fi readuşi la viaţă, prin clonare, după descoperirea unor fosile vechi de aproximativ 40.000 de ani, în stare de conservare excepţională, în Siberia, informează dailymail.co.uk.

Rămăşiţele aparţin unei femele de mamut lânos, botezată de cercetători Buttercup. Fosilele animalului care a trăit în Epoca de gheaţă sunt atât de bine conservate încât specialiştii spun că acesta ar putea fi clonat.

Autopsia mamutului Buttercup va fi prezentată într-un documentar care va fi difuzat la sfârşitul acestei luni, pe postul Channel 4. Acelaşi documentar va prezenta programe inovatoare de clonare a mamuţilor, care se desfăşoară în Coreea de Sud şi SUA.

Cercetătorii speră că, în cele din urmă, vor putea reintroduce în sălbăticie uriaşele animale, la zeci de mii de ani după dispariţia lor de pe Terra.

Insung Hwang, un genetician din Coreea de Sud, a declarat pentru publicaţia The Independent: „Readucerea la viaţă a mamuţilor, fie prin clonare, fie prin inginerie genetică, este un proces extrem de lung. Încercăm din greu să reuşim acest lucru în timpul generaţiei noastre”.

Rămoşiţele mamutului numit Buttercup    (Foto: Renegade Pictures)Rămoşiţele mamutului numit Buttercup

„Din acest motiv trebuie să discutăm acum despre implicaţii. Unii dintre colegii noştri încă analizează genomul lui Buttercup. Este un proces lung şi complicat şi nu va fi încheiat în viitorul apropiat”, a mai spus acesta.

Profesorul Tori Herridge, expert în biologia mamutului la Natural History Museum din Londra, care a luat parte la acest proiect, crede că clonarea acestui animal ar crea prea multă suferinţă pentru femelele de elefanţi asiatici care ar trebui să joace rolul de „mame surogat” în tot acest proces.

„Oamenii din Coreea de Sud, care colectează ţesuturi pentru clonare, sunt încântaţi pentru că, cu cât ţesutul este mai bine conservat, cu atât sunt mai mari şansele de a obţine ADN intact”, a mai spus aceasta.

„Cel mai important pas şi îngrijorarea etică sunt legate de folosirea elefanţilor asiatici ca mame surogat. Clonarea unui mamut va impune experimentarea pe, probabil, mulţi mulţi elefanţi”, a mai spus cercetătoarea.

Femela de mamut lânos a fost descoperită în mai 2013. Cercetătorii cred că mamutul, care avea cam aceeaşi mărime ca a unui elefant, a murit în jurul vârstei de 50 de ani.

Mare parte din corpul ei, trei picioare, capul, trompa erau intacte, dar cercetătorii cred ca a fost mâncată de prădători după ce ar fi rămas blocată într-o mlaşină.

Sursa: Mediafax, Live Science