Home » D:News » Kepler, „descoperitorul de planete”. Graţie acestei staţii cosmice cercetătorii au identificat mai bine de 1.000 de planete – VIDEO

Publicat: 07.03.2015
Cu şase ani în urmă, pe 7 martie, cercetătorii NASA lansau îndrăzneaţa misiunea spaţial Kepler, denumită astfel în onoarea astronomului german Johannes Kepler.

Staţia cosmică dotată cu un telescop special a identificat până acum 1.019 planete, confirmate ulterior de la sol cu ajutorul altor echipamente, şi mai bine de 4.000 de planete-candidat care aşteaptă să fie verificate de specialişti.

FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia

Zeci de planete de dimensiunile Pământului au fost identificate, alături de alte câteva planete mai mari ce orbitau în „zona locuibilă” în jurul stelei lor, acolo unde apa poate exista sub formă lichidă.

FOTO: Wikipedia    FOTO: Wikipedia

Printre descoperirile făcute cu ajutorul misiunii Kepler s-au numărat şi două exoplanete care prezintă cel mai mare grad de asemănare cu Terra observat vreodată şi pe care apa poate să rămână în stare lichidă, permiţând astfel vieţii să existe.

Cercetătorii analizează şi acum datele trimise de staţia cosmică.