Home » D:News » Un asteroid a fost denumit după tânăra pakistaneză Malala

Un asteroid a fost denumit după tânăra pakistaneză Malala

Autor: Mihaela STOICA 04.12.2015
Un asteroid a fost denumit după tânăra pakistaneză Malala
Un asteroid a fost denumit după adolescenta pakistaneză Malala Yousafzai, care anul trecut a primit premiul Nobel pentru pace, pentru lupta sa împotriva exploatării copiilor şi tinerilor şi pentru dreptul acestora la educaţie, şi care a devenit un simbol după ce a fost împuşcată în cap de talibani.

Situat în centura principală de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, asteroidul Malala orbitează în jurul Soarelui o dată la cinci ani şi jumătate, potrivit bbc.co.uk.

Inedita distincţie a fost acordată tinerei pakistaneze Malala Yousafzai în semn de curtoazie de către cercetătoarea Amy Mainzer, astrofizician la Agenţia spaţială americană (NASA), cea care a descoperit acest asteroid, cunoscut anterior sub denumirea 316201, în 2010.

Potrivit regulilor International Astronomical Union, Amy Mainzer a avut dreptul să pună un nume asteroidului pe care l-a descoperit şi aceasta a decis să îl denumească după tânăra pakistaneză în vârstă de 17 ani.

Amy Mainzer a spus că şi-a dorit ca acest lucru să fie „o sursă de inspiraţie pentru femeile tinere”.

„Avem nevoie cu disperare de forţa intelectuală a tuturor oamenilor inteligenţi pentru a rezolva unele dintre problemele cele mai dificile ale omenirii şi nu ne putem permite să respingem jumătate din populaţia lumii”, a mai spus aceasta.

Malala Yousafzai, tânăra pakistaneză în vârstă de 17 ani care a primit anul trecut premiul Nobel pentru pace, pentru lupta sa împotriva exploatării copiilor şi tinerilor şi pentru dreptul acestora la educaţie, şi care a devenit un simbol al acestei cauze după ce, în 2012, a fost împuşcată în cap de talibani când se întorcea de la şcoală, se numără printre adolescenţii cei mai influenţi la nivel mondial.

În România, Malala Yousafzai a devenit cunoscută şi datorită autobiografiei „Eu sunt Malala”, apărută în limba română, anul trecut, la editura Polirom.

Când talibanii au ocupat Valea Swat din Pakistan, prea puţini le-au stat împotrivă. Doar o tânără, Malala Yousafzai, şi-a învins frica şi şi-a cerut dreptul la o viaţă liberă, la educaţie. Pe 9 octombrie 2012 era pe cale să-şi plătească îndrăzneala cu viaţa. A fost împuşcată în cap, în timp ce se întorcea cu autobuzul de la şcoală, şi era greu de crezut că avea să scape cu viaţă. A supravieţuit însă, iar miracolul acesta a purtat-o din valea îndepărtată unde trăise tocmai în Statele Unite ale Americii, la New York. Nu avea nici 16 ani când a devenit un simbol al protestului paşnic şi cea mai tânără favorită la premiul Nobel pentru pace.

Anul trecut, când i-a fost decernat premiul Nobel pentru pace, Malala a dedicat această distincţie „tuturor copiilor fără o voce şi care trebuie să fie auziţi”.

SURSE: Mediafax