Home » D:News » Originile neobişnuite ale unor branduri celebre

Originile neobişnuite ale unor branduri celebre

Autor: Alexandra PELE 06.14.2015
Originile neobişnuite ale unor branduri celebre
Multe branduri care au conoscut faima la nivel mondial au în spate o poveste surprinzătoare. Mai jos, o selecţie a trei astfel de companii.

Gillette, magnatul aparatelor de ras cu un plan neortodox

King Camp Gillette şi-a început cariera şi ca vânzător ambulant după ce familia sa a pierdut magazinul de electronice în urma Marelui Incendiu din Chicago, din 1871. Ani mai târziu, după ce şeful său l-a sfătuit să inventeze dispozitive perisabile pentru a avea clienţi repetaţi, Gillette a ajutat la dezvoltarea unui aparat de ras ”de unică folosinţă”. În acea perioadă, bărbaţii mergeau la frizer pentru a se bărbieri sau foloseau acasă o lamă dreaptă care avea nevoie să fie ascuţită des. Gillette a fondat Compania Americană a Aparatelor de Ras Sigure în 1901, iar într-un an a ajuns să vândă 90.000 de aparate şi 12 milioane de lame.

Faţa sa a figura pe ambalajele produselor ceea ce i-a adus celebritatea, însă pasiunea lui era socialismul, nu capitalismul. El a scris o serie de cărţi pentru a-şi promova ideile unei utopii, printre care planul de a organiza lumea într-o corporaţie gigantică, deţinută public, dar şi crearea unei metropole vaste, susţinută de Cascada Niagara şi care să găzduiască 60 de milioane de americani. El i-a propus un milion de dolari lui Theodore Roosevelt pentru a conduce această entitate, însă recent pensionatul preşedinte a refuzat oferta.

Louis Vuitton, un bărbat care împacheta hainele casei regale a lansat o companie de modă de lux

În 1835, un tânăr pe nume Louis Vuitton şi-a părăsit satul muncitoresc natal din provincia Franţei pentru a pleca la Paris. Acolo a obţinut un post de ucenic la un meseriaş care făcea cutii şi ambalaje. În acea perioadă, cei bogaţi îşi împachetau bunurile profesional, astfel încât acestea să reziste condiţiilor dificile de transport. Cutiile şi genţile erau personalizate pentru fiecare obiect în parte. La începutul anilor 1850, Louis Vuitton a ajuns să se ocupe de Împărăteasa Eugenie, soţia lui Napoleon al III-lea, având propria afacere. Produsele sale se diferenţiau de cele ale competiţiei, fiind dreptunghiulare şi cu baza dreaptă.

Popularitatea în rândul elitelor franceze a început să-i crească, iar competitorii au început să-i copieze produsele. La patru ani după moartea sa, în 1892, fiul său, care a preluat afacerea, a proiectat celebra monogramă LV.

Wrigley – Guma nu a făcut parte din modelul iniţial de business

William Wrigley Jr. şi-a început cariera încercând să vândă săpunul produs de tatăl său pe străzile din Philadelphia. După ce s-a mutat în Chicago, în 1891, Wrigley a început să ofere atenţii pentru ca magazinele să-i primească marfa, printre care şi căni gratuite de praf de copt. Când praful de copt s-a dovedit mai popular decât săpunul, Wrigley a început să se concentreze pe comercializarea acestuia, oferind două pachete de gumă de mestecat. Guma a avut un asemenea succes încât în 1893, Wrigley şi-a lansat propriile produse. Având abilităţi foarte bune de marketing, Wrigley a trimis în 1915 câte un pachet de gumă pentru fiecare gospodărie din ţară listată în cartea de telefoane.

Sursă: History