Home » D:News » Un adolescent în vârstă de 15 ani a descoperit o planetă situată la 1.000 de ani lumină distanţă de Pământ

Publicat: 14.06.2015
La doar 15 ani, Tom Wagg a descoperit ceea ce astronomii au început să găsească doar începând cu ultimii 20 de ani - o planetă situată la mare distanţă de Pământ, într-un alt sistem solar.

Wagg este unul dintre cei mai tineri astronomi amatori care a reuşit să găsească o planetă, se arată într-un comunicat al Universităţii Keele, din Anglia, acolo unde lucra când a făcut epica descoperire.

Mai mult, noua planetă este similară primelor exoplanete identificate la mijlocul anilor 1990 şi care arătau complet diferit de tot ceea ce ştiam la acea dată. Mai mult, acele prime descoperiri au dus la o revizuire legată de formarea sistemelor planetare.

FOTO: Science Alert    FOTO: Science Alert

Planeta lui Wagg face parte dintr-o clasă de planete numite ”Jupiteri calzi”. Acestea au dimensiuni similare cu cele ale planetei Jupiter, însă, spre deosebire de Jupiter, orbitează foarte aproape de steaua lor gazdă, mai aproape decât Terra de Soare. Această apropiere face ca pe aceste planete temperaturile să ajungă chiar şi la 1.000 de grade Celsius.

Planeta descoperită de adolescent se află într-un sistem solar îndepărtat din galaxia noastră, la circa 1.000 de ani lumină distanţă de Pământ. Are dimensiuni similare cu cele ale lui Jupiter, dar orbitează în doar două zile în jurul soarelui său, faţă de 4.272 de zile, cât îi ia planetei Jupiter să facă o mişcare de revoluţie.