Home » D:News » O viaţă sexuală mai activă ne face mai nefericiţi, susţin cercetătorii americani

Publicat: 13.07.2015
Dacă faci mai mult sex nu eşti mai fericit, de fapt, e posibil ca sexul să fie principala cauză a nefericirii tale, arată un studiu realizat în premieră de către o echipă de cercetătrori de la Universitatea Carnegie Mellon.

O serie de studii din ultimul deceniu au oferit rezultate care sugereau că sexul este corelat direct cu fericirea. Una dintre cercetări explica, totodată, că modificarea obiceiurilor sexuale şi întreţinerea relaţiilor sexuale o dată pe săptămână, nu o dată pe lună, are acelaşi efect asupra fericirii unei persoane ca obţinerea sumei de 50.000 de dolari.

Cu toate acestea, astfel de analize nu au reuşit să determine însă care element, sexul sau fericirea, era în fiecare caz cauza şi care efectul. În plus, alţi factori în afară de sex, precum venitul, locaţia sau vârsta, ar putea fi mai importante pentru fericirea noastră.

Pentru a afla care este adevărul, echipa de cercetători de la Universitatea Carnegie Mellon a realizat un experiment special care să clarifice dacă mai mult sex poate aduce unei persoane mai multă fericire în viaţă sau nu.

La experiment au participat 64 de cupluri de voluntari. Participanţii, cu vârste cuprinse între 35 şi 65 de ani, erau căsătoriţi şi se aflau într-o relaţie heterosexuală.

Cercetătorii au împărţit participanţii în două grupuri. Ei au cerut apoi unei jumătăţi să dubleze numărul actelor sexuale întreprinse şi celeilalte jumătăţi să îşi păstreze obiceiurile sexuale ca şi până atunci.

Experimentul a durat 90 de zile, iar la finalul fiecărei zile participanţii au fost rugaţi să răspundă la un chestionar online. Acesta i-a ajutat pe cercetători să afle dispoziţia fiecărui cuplu, dar şi cât de satisfăcuţi erau participanţii cu fiecare act sexual.

Ce au descoperit i-a surprins pe oamenii de ştiinţă. Cuplurile care şi-au dublat activitatea sexuală nu se bucurau de sex la fel de mult şi erau mai puţin fericite. Cercetătorii sunt de părere că forţând cuplurile respective să facă mai mult sex, acestea şi-au pierdut cu timpul motivaţia. Acest lucru ar fi putut să ducă la scăderea calităţii vieţii lor sexuale şi la dispoziţia lor generală mai puţin bună.