Home » D:News » Cum ne afectează razele solare

Cum ne afectează razele solare

Publicat: 22.07.2015
Razele cosmice ajung constant pe Pământ, ca o ploaie care nu se opreşte niciodată. Aceste particule puternic încărcate energetic, generate de exploziile solare, îşi dezvăluie prezenţa în special atunci când duc la formarea aurorelor polare sau atunci când perturbă reţelele electrice. De-a lungul anilor, mai multe studii au arătat că, în doze mari, aceste raze pot afecta ADN-ul uman sau pot cauza defecte de naştere. Un nou studiu, finanţat de NASA, arată că efectele acestor raze nu ar fi atât de puternice.

„Am calculat care ar fi nivelul de radiaţie care ar trebui să ajungă pe Pământ şi am stabilit că acesta este mult prea scăzut pentru a explica aceste defecte”, a precizat Adrian Melott, profesor de fizică şi astronomie la Universitatea din Kansas.

Melott susţine că în prezent suntem supuşi la un nivel de radiaţii echivalent cu cel al unei radiografii dentare. El spune că ar fi nevoie de un nivel de 1.000 de ori mai ridicat pentru a cauza pagube semnificative.

Cercetătorii au analizat şi efectele secundare ale razelor solare, respectiv ale reacţiilor pe care acestea le determină după ce intră în contact cu atmosfera Pământului.

„Razele cosmice sunt, în general, protoni. Practic, sunt nucleul unui atom dezbrăcat de electroni. Unele vin de la Soare. Altele provind de la tot felul de evenimente violente din Univers. Cele mai multe dintre cele care lovesc atmosfera Pământului nu ajung la suprafaţă, însă determină formarea unor > în care se formează alte particule, dintre care unele ajung pe Pământ”, a explicat cercetătorul.

Acestea se pot dovedi periculoase pentru om, deoarece determină radiaţii ioninzante, radiaţii capabile să spargă un atom sau o moleculă. Acestea pot duce la formarea cancerului de piele, dar şi la defecte de naştere.

Cercetătorii vor să studieze în continuare efectele a două forme de radiaţii provocate de razele solare – mezonii şi neutronii.

„Am vrea să punem nişte DNA sintetic în calea unor mezoni pentru a măsura efectele”, a spus Melott.

Sursă: Daily Mail