Home » D:News » Anunţul NASA despre ”asteroidul care ameninţă Pământul” – VIDEO

Anunţul NASA despre ”asteroidul care ameninţă Pământul” – VIDEO

Mihaela STOICA 08.25.2015
Anunţul NASA despre ”asteroidul care ameninţă Pământul” – VIDEO
Agenţia spaţială americană (NASA) a dezminţit pe pagina sa web zvonul, devenit viral pe internet, conform căruia un asteroid ar urma să se ciocnească cu Pământul, cel mai probabil în apropiere de Porto Rico, în intervalul 15-28 septembrie 2015, producând distrugeri în Mexic, în SUA, pe coasta Atlanticului şi pe ţărmul Golfului Mexic, precum şi în America Centrală şi de Sud.

‘Nu există nicio bază ştiinţifică — nici cel mai mic indiciu — că un asteroid sau alt obiect ceresc se va lovi de Terra în acest interval de timp’, a afirmat Paul Chodas, manager al departamentului pentru Obiecte din apropierea Pământului din cadrul Jet Propulsion Laboratory (JET) al NASA din Pasadena, statul american California.

În realitate, observaţiile realizate de NASA arată că nu există vreun asteroid sau vreo cometă care să se ciocnească cu planeta noastră în viitorul secol. Pentru toţi asteroizii potenţial periculoşi din acest punct de vedere, probabilitatea unui impact cu Terra este de mai puţin de 0,01 % pentru următorii o sută de ani.

Departamentul pentru Obiecte din apropierea Pământului din cadrul JET este un grup-cheie de cercetători care colaborează cu astronomi şi oameni de ştiinţă din întreaga lume care urmăresc cerul cu ajutorul telescoapelor pentru a descoperi asteroizi care ar putea afecta Terra şi, totodată, pentru a previziona traiectoriile în spaţiu ale unor asemenea corpuri cereşti.

‘Dacă ar exista vreun obiect suficient de mare pentru a provoca asemenea distrugeri în septembrie, l-am fi văzut deja’, a asigurat Paul Chodas.

Zvonurile alarmiste total nefondate de acest gen nu sunt o noutate, fiind, se pare, o temă favorită pe internet, afirmă NASA, reamintind că în 2011 au circulat informaţii despre aşa-numita ‘zi a judecăţii finale’ a cometei Elenin, care, de fapt, nu a reprezentat niciun risc real pentru Pământ. Apoi, au fost vehiculate date despre sfârşitul calendarului maya la 21 decembrie 2012, când ar fi trebuit să aibă loc sfârşitul lumii după o ciocnire catastrofală cu un asteroid.