Home » D:News » Cât de curate sunt mâinile tale după ce te-ai spălat cu săpun? Rezultatele unui experiment ştiinţific

Autor: Silviu Bănilă 10.18.2015
Un experiment ştiinţific demonstrează că oricât te-ai spăla pe mâini, chiar şi după ce mergi la toaletă, microbii nu vor dispărea foarte uşor.

Spălarea mâinilor reprezintă un gest absolut firesc şi necesar, în condiţiile în care acestea găzduiesc colonii întregi de microbi, E.coli, salmonella, MRSA (rezistent la unele antibiotice), dar şi viruşi ai răcelii şi gripei.

Ce înseamnă însă o spălare eficientă a mâinilor? Pentru a afla răspunsul la această întrebare, un reporter a folosit o cameră specială UV, pentru a testa diferite tehnici de spălare a mâinilor, de la cele mai superficiale la cele mai elaborate.

O autoritate avizată în controlul bolilor recomandă o durată de 30 de secunde a spălării mâinilor. Reporterul a folosit mai întâi un gel denumit Glo Germ, care simulează modul în care bacteria rămâne pe epidermă. Gelul, care străluceşte în lumina ultravioletă, este folosit ca ajutor vizual în instruirea privind igiena – spre exemplu, de către asistentele medicale care vor lucra cu pacienţi bolnavi de Ebola.

Gelul conţine particule de mărimea unei bacterii, astfel încât poate oferi o imagine clară despre cât de eficientă este o tehnică de spălare a mâinilor. Cu cât mâinile noastre sunt mai albe, cu atât sunt mai murdare. De asemenea, cu cât sunt mai întunecate, cu atât sunt mai curate. Rezultatele v-ar putea pune pe gânduri.

Clătirea şi scuturarea mâinilor

Cu toţii am făcut acest gest: nu există săpun, nici prosop, suntem grăbiţi şi trebuie să ne spălăm, apoi să ne uscăm mâinile. 25% dintre noi preferăm să ne udăm superficial mâinile, potrivit unui studiu realizat de Universitatea de Stat din Michigan în 2013. Cercetătorii au analizat 3.500 de oameni, după ce aceştia au folosit toaletele publice şi au descoperit că bărbaţii sunt mai predispuşi să se spele rapid pe mâini, comparativ cu femeile.