Home » D:News » Enormul ”asteroid” care a trecut sâmbătă pe lângă Pământ a semănat în mod ciudat cu un craniu

Publicat: 01.11.2015
Roca spaţială imensă asemănătoare cu un craniu a trecut sâmbătă seara prin apropiere de Terra, la aproximativ 500.000 de km, fără să reprezinte vreun pericol, a anunţat NASA.

Obiectul spaţial, cu un diametru de 600 de metri, a trecut pe lângă Pământ sâmbătă la ora 17.01 GMT, la distanţă mai mare decât se află Luna faţă de planeta noastră, relatează EFE şi DPA. Potrivit specialiştilor de la NASA, această rocă a fost probabil o aşa-numită cometă moartă care şi-a pierdut ‘coada’ strălucitoare după numeroase orbite în jurul Soarelui.

Oamenii de ştiinţă de la NASA au vorbit despreun „mare dovleac” care ar zbura aproape de Pământ de Halloween. Dar, pe măsură ce obiectul se apropia, ei au schimbat descrierea, deoarece fotografiile prin satelit au arătat o asemănare izbitoare cu un craniu uman. Din punct de vedere ştiinţific, s-a crezut iniţial că este vorba de un asteroid, care a şi primit numele de catalog Asteroid 2015 TB145, dar după ce a fost observat mai bine graţie telescopului cu infraroşu al NASA (telescopul IRTF) instalat în Hawaii, s-a stabilit că este vorba cel mai probabil de o cometă care şi-a pierdut materialele volatile după numeroase treceri în jurul Soarelui, scrie Agerpres.

Dacă ar fi fost pe o traiectorie incidentă cu Pământul un corp de dimensiunea lui 2015 TB145 ar fi provocat distrugeri masive. Spre exemplu, asteroidul care a provocat celebrul „fenomen Tunguska”, care a culcat la pământ aproximativ 2.070 km pătraţi de pădure în Siberia, în 1908, ar fi avut doar aproximativ 40 de metri în diametru — adică mai puţin de 10% din dimensiunile lui 2015 TB145.

În apropierea relativă a Pământului există numeroşi astfel de bolovani care rătăcesc prin spaţiu care nu au fost încă detectaţi. Estimările oficiale vorbesc despre aproximativ 1 milion de asteroizi cu diametrul de cel puţin 30 de metri, iar conform NASA, mai puţin de 1% dintre aceştia au fost descoperiţi. Există însă şi veşti bune: modelele computerizate folosite de astronomi sugerează că aproximativ 95% dintre asteroizii foarte mari (cel puţin 1 kilometru în diametru), cu potenţialul de a pune capăt civilizaţiei terestre, au fost deja descoperiţi şi niciunul dintre ei nu se află pe o traiectorie de coliziune cu planeta noastră.