Home » D:News » Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

Mihaela STOICA 11.08.2015
Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate
Videoclipurile publicitare pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici îşi ating obiectivul şi determină tot mai mulţi copii şi familiile lor să vină în restaurantele fast food, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com.

Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universităţii Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii şi familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV şi consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.

Potrivit răspunsurilor date de părinţi, copiii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentaţi să le ceară părinţilor să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanţuri de restaurante fast food şi-au orientat aproximativ 80% din spaţiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru reţele de cablu de desene animate menţionate.

Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.

Mai bine de jumătate dintre copiii chestionaţi au cerut să meargă la unul dintre cele două lanţuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinţii chestionaţi au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele, potrivit Agerpres. Tentaţia era chiar şi mai mare pentru copiii care colecţionau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanţurile fast food.

Numărul total al televizoarelor din locuinţă şi din dormitoarele copiilor şi timpul petrecut în timpul zilei în faţa televizorului sunt asociate cu o frecvenţă mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.

Pentru moment, sfatul nostru pentru părinţi este să nu îşi lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.

Cele mai noi articole
„Monstrul de pe râu”. Un sturion de peste 100 de ani a fost prins
„Monstrul de pe râu”. Un sturion de peste 100 de ani a fost prins
Câte bule sunt într-un pahar de bere?
Câte bule sunt într-un pahar de bere?
Cum poți deveni o persoană matinală dacă până acum ai fost o „pasăre de noapte”
Cum poți deveni o persoană matinală dacă până acum ai fost o „pasăre de noapte”
Cruciadele. Care a fost scopul lor și ce moștenire au lăsat în lume?
Cruciadele. Care a fost scopul lor și ce moștenire au lăsat în lume?
Astăzi se împlinesc 126 de ani de la naşterea unui mare poet, dramaturg şi filosof român
Astăzi se împlinesc 126 de ani de la naşterea unui mare poet, dramaturg şi filosof român
Long March 5B, racheta chinezilor, s-a dezintegrat deasupra Oceanului Indian
Long March 5B, racheta chinezilor, s-a dezintegrat deasupra Oceanului Indian
Cât de mult au scăzut emisiile de CO2 în urma exploziei cererii de maşini electrice
Cât de mult au scăzut emisiile de CO2 în urma exploziei cererii de maşini electrice
Astronomii au descoperit încă un cerc fantomatic misterios în spațiul extragalactic
Astronomii au descoperit încă un cerc fantomatic misterios în spațiul extragalactic
Un hadrozaur bizar cu dinți foarte ciudați a fost descoperit în Japonia
Un hadrozaur bizar cu dinți foarte ciudați a fost descoperit în Japonia
Cât durează cea mai lungă zi din Sistemul Solar? Venus are răspunsul
Cât durează cea mai lungă zi din Sistemul Solar? Venus are răspunsul
A fost avizat primul autotest antigen Covid-19, produs în România
A fost avizat primul autotest antigen Covid-19, produs în România
Pandora anunță că renunţă la diamantele naturale. Motivul pentru decizia companiei
Pandora anunță că renunţă la diamantele naturale. Motivul pentru decizia companiei
Viermii de făină galbeni uscați, aprobați ca aliment în UE
Viermii de făină galbeni uscați, aprobați ca aliment în UE
O femeie dispărută în 2020, găsită în viață într-un canion. A supraviețuit cu iarbă și apă
O femeie dispărută în 2020, găsită în viață într-un canion. A supraviețuit cu iarbă și apă
Marea ducesă Anastasia Romanov, fiica cea mai mică a ultimului împărat al Rusiei
Marea ducesă Anastasia Romanov, fiica cea mai mică a ultimului împărat al Rusiei
Autorităţile din Marea Britanie recomandă limitarea vaccinului AstraZeneca la persoanele peste 40 de ani
Autorităţile din Marea Britanie recomandă limitarea vaccinului AstraZeneca la persoanele peste 40 de ani
Astăzi se împlinesc 135 de ani de când lumea a făcut cunoştinţă cu băutura Coca-Cola
Astăzi se împlinesc 135 de ani de când lumea a făcut cunoştinţă cu băutura Coca-Cola
Guvernul din India a recunoscut că o variantă „dublu mutantă” a cauzat creșterea cazurilor de COVID-19
Guvernul din India a recunoscut că o variantă „dublu mutantă” a cauzat creșterea cazurilor de COVID-19