Home » D:News » Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate
Publicat: 08.11.2015
Videoclipurile publicitare pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici îşi ating obiectivul şi determină tot mai mulţi copii şi familiile lor să vină în restaurantele fast food, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com.

Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universităţii Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii şi familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV şi consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.

Potrivit răspunsurilor date de părinţi, copiii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentaţi să le ceară părinţilor să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanţuri de restaurante fast food şi-au orientat aproximativ 80% din spaţiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru reţele de cablu de desene animate menţionate.

Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.

Mai bine de jumătate dintre copiii chestionaţi au cerut să meargă la unul dintre cele două lanţuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinţii chestionaţi au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele, potrivit Agerpres. Tentaţia era chiar şi mai mare pentru copiii care colecţionau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanţurile fast food.

Numărul total al televizoarelor din locuinţă şi din dormitoarele copiilor şi timpul petrecut în timpul zilei în faţa televizorului sunt asociate cu o frecvenţă mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.

Pentru moment, sfatul nostru pentru părinţi este să nu îşi lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021, iar în prezent este colaborator al site-ului. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată
Universul invizibil dezvăluie noi indicii despre materia întunecată
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune
De ce ni se pare că luna decembrie „vine mai devreme” în fiecare an?
De ce ni se pare că luna decembrie „vine mai devreme” în fiecare an?
Ligrul: întâlnirea rară dintre regele leu și tigru
Ligrul: întâlnirea rară dintre regele leu și tigru
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură istorică mult mai complexă decât legenda
Cine a fost Cleopatra dincolo de mitul seducției? O regină cultivată, o jucătoare politică redutabilă și o figură ...
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile
Funicularul, ingineria care face accesibile pantele imposibile
„Olympia” lui Édouard Manet: de la acuzații de imoralitate și plagiat la redefinirea nudului în pictura modernă
„Olympia” lui Édouard Manet: de la acuzații de imoralitate și plagiat la redefinirea nudului în pictura modernă
Ce este ADHD și ce înseamnă cu adevărat
Ce este ADHD și ce înseamnă cu adevărat
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor
De ce unii specialiști recomandă cafeaua înainte de somn? Explicația biologică, pe înțelesul tuturor
Cum a măsurat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?
Cum a măsurat Eratostene circumferința Pământului cu un băț în anul 240 î.Hr.?
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!
De ce lipsesc culori din Soare? Nici măcar oamenii de știință nu au răspunsul complet!
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului
Cel mai nou și avansat portavion al Chinei a traversat Strâmtoarea Taiwanului
Cum a instituit Ceauşescu „starea de necesitate” ca urmare a „acţiunilor irendentise”
Cum a instituit Ceauşescu „starea de necesitate” ca urmare a „acţiunilor irendentise”
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?
Încă doi sateliți europeni Galileo au fost lansați pe orbita Pământului
Încă doi sateliți europeni Galileo au fost lansați pe orbita Pământului
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Tradiții și ritualuri pentru a sărbători solstițiul de iarnă
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
Bursele sociale pentru studenți vor primi o suplimentare de 60 de milioane de euro
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum
O descoperire despre modul în care dinozaurii își creșteau puii schimbă tot ce știam până acum