Home » D:News » Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate

Publicat: 08.11.2015
Ce se întâmplă în creierele copiilor atunci când văd reclamele lanţurilor fast food pe canalele de desene animate
Videoclipurile publicitare pentru mâncăruri de tip fast food care sunt difuzate în timpul programelor pentru cei mici îşi ating obiectivul şi determină tot mai mulţi copii şi familiile lor să vină în restaurantele fast food, potrivit unui studiu recent al unui grup de cercetători de la Universitatea Dartmouth din Statele Unite, scrie UPI.com.

Cercetătorii de la Geisel School of Medicine din cadrul Universităţii Dartmouth au analizat datele din răspunsurile la chestionare ale aproximativ 100 de copii şi familiile lor despre obiceiurile acestora privind vizualizarea reclamelor TV şi consumul de mâncare fast food, descoperind că există o legătură directă între cele două.

Potrivit răspunsurilor date de părinţi, copiii cu vârste cuprinse între 3 şi 7 ani care au urmărit reclame pe canalele destinate lor — Nickelodeon, Nicktoons, Cartoon Network sau Disney — au fost mai tentaţi să le ceară părinţilor să meargă să mănânce la McDonalds sau la Burger King. Cele două lanţuri de restaurante fast food şi-au orientat aproximativ 80% din spaţiul publicitar dedicat copiilor spre cele patru reţele de cablu de desene animate menţionate.

Cu cât un copil a văzut mai multe reclame TV dedicate mâncării de tip fast food pentru cei mici, cu atât mai numeroase au fost vizitele în familie la restaurantele de tip fast food pentru a consuma acea mâncare cu surprizele aferente, de regulă o jucărie sau un carton cu un personaj dintr-un film pentru copii, potrivit uneia dintre concluziile studiului publicat în revista Journal of Pediatrics.

Mai bine de jumătate dintre copiii chestionaţi au cerut să meargă la unul dintre cele două lanţuri de restaurante fast food, iar 37% dintre părinţii chestionaţi au recunoscut că au vizitat mai des restaurantele respective după ce copiii văzuseră la televizor reclamele, potrivit Agerpres. Tentaţia era chiar şi mai mare pentru copiii care colecţionau jucării de la meniurile dedicate acestora de lanţurile fast food.

Numărul total al televizoarelor din locuinţă şi din dormitoarele copiilor şi timpul petrecut în timpul zilei în faţa televizorului sunt asociate cu o frecvenţă mai mare a vizitelor familiilor la restaurantele fast food.

Pentru moment, sfatul nostru pentru părinţi este să nu îşi lase copiii să urmărească programe care difuzează reclame, pentru a evita solicitările celor mici de a merge să mănânce în restaurantele fast food, a spus Jennifer Emond, coordonatoarea studiului.

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021, iar în prezent este colaborator al site-ului. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un pas înainte pentru misiunile spațiale de lungă durată: Cercetătorii au reușit să inducă hibernarea artificială
Un pas înainte pentru misiunile spațiale de lungă durată: Cercetătorii au reușit să inducă hibernarea artificială
Benicio del Toro, așa-numitul „Brad Pitt spaniol”
Benicio del Toro, așa-numitul „Brad Pitt spaniol”
78 de ani de la procesul „ziariştilor fascişti, vinovaţi de dezastrul ţării”. Cum îi şantaja pe politicieni Pamfil Şeicaru
78 de ani de la procesul „ziariştilor fascişti, vinovaţi de dezastrul ţării”. Cum îi şantaja pe politicieni Pamfil ...
Un start-up olandez a creat sicriul biodegradabil din ciuperci
Un start-up olandez a creat sicriul biodegradabil din ciuperci
Berarii germani își pun speranțele în berea-pulbere
Berarii germani își pun speranțele în berea-pulbere
ANM a actualizat prognoza pe următoarele săptămâni. Când și cât va ploua?
ANM a actualizat prognoza pe următoarele săptămâni. Când și cât va ploua?
De ce angajații ar putea fi veșnic nemulțumiți deși beneficiile continuă să crească?
De ce angajații ar putea fi veșnic nemulțumiți deși beneficiile continuă să crească?
Chiar dacă noi nu le auzim, de fapt, Soarele scoate sunete
Chiar dacă noi nu le auzim, de fapt, Soarele scoate sunete
Puterile Centrale, șah la regele Ferdinand și regina Maria
Puterile Centrale, șah la regele Ferdinand și regina Maria
Cerul nopții ar putea rămâne fără stele în următorii 20 de ani, din cauza poluării luminoase
Cerul nopții ar putea rămâne fără stele în următorii 20 de ani, din cauza poluării luminoase
Mașini din Țiriac Collection – Ep. 6: Cadillac Eldorado
Mașini din Țiriac Collection – Ep. 6: Cadillac Eldorado
Șoc în lumea științei! Sute de mii de studii deja publicate ar putea fi false
Șoc în lumea științei! Sute de mii de studii deja publicate ar putea fi false
„Praful magic” care ne-ar putea răci planeta și ar combate schimbările climatice
„Praful magic” care ne-ar putea răci planeta și ar combate schimbările climatice
Arheologii au dezgropat un număr impresionant de artefacte din Epoca Angkor
Arheologii au dezgropat un număr impresionant de artefacte din Epoca Angkor
„Ce are Iașiul deosebit de-l cântă poeții și-l preamăresc scriitorii?”
„Ce are Iașiul deosebit de-l cântă poeții și-l preamăresc scriitorii?”
Sidney Poitier, cel care a deschis calea pentru actorii de culoare. „Gândesc cum doresc eu, trăiesc în felul pe care mi-l aleg singur”
Sidney Poitier, cel care a deschis calea pentru actorii de culoare. „Gândesc cum doresc eu, trăiesc în felul pe care ...
Cât de mult ne afectează fertilitatea mâncarea pe care o consumăm?
Cât de mult ne afectează fertilitatea mâncarea pe care o consumăm?
Un medicament cu efect rapid este pe cale să revoluționeze tratamentul pentru menopauză
Un medicament cu efect rapid este pe cale să revoluționeze tratamentul pentru menopauză