Home » D:News » Australopitecul Lucy, sărbătorit de Google printr-un logo special

Australopitecul Lucy, sărbătorit de Google printr-un logo special

Autor: Mihaela STOICA 11.24.2015
Australopitecul Lucy, sărbătorit de Google printr-un logo special
Google şi-a schimbat, marţi, logoul, pentru a marca 41 de ani de la momentul când un grup de cercetători a descoperit, în Etiopia, scheletul unui hominid din specia Australopithecus afarensis, care a primit numele "Lucy" - unul dintre cei mai vechi strămoşi bipezi cunoscuţi ai lui Homo sapiens.

Motorul de căutare online Google marchează, marţi, împlinirea a 41 de ani de la descoperirea lui „Lucy”, nume dat unui grup de oase fosilizate care, la un moment dat, au făcut parte din scheletul unui hominid din specia Australopithecus afarensis, care a locuit în Etiopia cu aproximativ 3,2 milioane de ani în urmă.

Noul logo al Google este unul animat, arătând un hominid din specia Australopithecus afarensis mergând, între un cimpanzeu şi un om, prezentând astfel tranziţia dintre cele două specii.

Descoperită în 1974, Lucy a fost, potrivit specialiştilor, remarcabil de „completă” – 40% din scheletul său a fost găsit intact, spre deosebire de doar câteva fosile incomplete şi deteriorate care pot fi găsite la un asemenea interval de timp. Imediat după ce a fost dezgropată, a devenit evident că Lucy era una dintre cele mai importante fosile descoperite, având în vedere că cercetătorii au stabilit că aparţinea unei specii necunoscute anterior.

După ce a făcut această descoperire istorică, paleoantropologul Donald Johanson s-a întors în locul unde instalase tabăra, împreună cu echipa sa. Pe drum a ascultat o casetă a celor de la The Beatles, iar prima melodie a fost „Lucy in the Sky with Diamonds” şi, după acest moment, o persoană din echipă a sugerat că fosila descoperită ar trebui să numească „Lucy”. „Deodată, ea a devenit o persoană”, a declarat Donald Johanson pentru BBC.

Unul dintre cele mai importante lucruri descoperite despre Lucy a fost modul în care aceasta se deplasa. Studiindu-i oasele, în mod desosebit structura genunchilor şi curbura coloanei vertebrale, oamenii de ştiinţă au descoperit că aceasta, în majoritatea timpului, mergea pe cele două picioare, având, aşadar o trăsătură umană.

O altă curiozitate despre Lucy este că nimeni nu ştie cum a murit. Cercetătorii au câteva indicii, însă niciunul nu a putut să le furnizeze răspunsuri solide. În schimb, se ştie că Lucy a murit când era adult tânăr, dar pe deplin dezvoltat, având o înălţime de 1,1 metri şi cântărind 29 de kilograme, potrivit independent.co.uk.

În prezent, Lucy „trăieşte” într-o cutie special creată pentru ea la Muzeul Naţional din Etiopia, nu departe de locul unde a fost găsită. Ea nu este disponibilă pentru a fi vizitată, însă o replică din ipsos a scheletului ei poate fi văzută de public.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea.

Durerile abdominale ale unei femei s-au dovedit a fi, de fapt, un caz medical rar de „splină plimbătoare”