Home » D:News » Aspirina privită dintr-o nouă pespectivă. Compusul găsit în aspirină ar putea stopa două maladii crunte

Publicat: 02.12.2015
Un nou studiu, publicat de Plos One, a descoperit că unul dintre compuşii spirinei, rezultat în urma descopunerii, interacţionează cu una dintre enzimele care este responsabilă de bolile degenerative, precum Parkinson, Alzheimer şi Huntington.
Echipa a descoperit că acidul salicilic, componenta principală a aspirinei, se leagă cu enzima GAPDH (gliceraldehidă 3-fosfat dehidrogenază), care este considerată a fi cauza morţii celulelor cerebrale în bolile degenerative. Studiul a demonstrat că două versiuni sintetice ale acidului salicilic şi doi compuşi extraşi din planta de lemn-dulce, în care aceştia se produc în mod natural, sunt foarte eficiente în procesul de inhibare a GAPDH.

GAPDH este folosit de corpul nostru pentru a reglementa absorbţia de zahăr, dar are şi alte funcţii, de asemenea. Dacă o persoană are un exces de radicali liberi, cunoscut şi sub numele de stres oxidativ, GAPDH suferă mutaţii şi intră în nucleul neuronilor, cauzând moartea acestora.

Prin realizarea legăturii cu GAPDH, acidul salicilic opreşte enzima să intre în celulele creierului, astfel evitând decesele celulare. Alte medicamente, la fel, pot să acţionează asupra GAPDH şi sunt folosite pentru a preveni bolile degenerative.

„Despre enzima GAPDH mult timp s-a crezut că funcţionează numai în metabolismul glucozei, acum însă se cunoaşte şi că participă la semnalizarea intracelulară. Noul studiu conchide că GAPDH este o ţintă pentru medicamentele salicilate ce au o legătură cu aspirina şi, prin urmare, pot fi relevante în acţiunile terapeutice ale acestor medicamente”, afirmă coautorul studiului Solomon Snyder, profesor de neuroştiinţă la Universitatea Johns Hopkins din Baltimore.

Beneficiile acidului salicilic pentru sănătate au fost cunoscute încă din antichitate. Acesta a fost folosit pentru a reduce febra şi a ameliora durerile. Înainte de a putea  fi sintetizată în laborator, pacienţii trebuiau să mestece coaja de salcii, care este bogată în acid salicilic.

În ultimul deceniu, au existat mai multe studii interesate în înţelegerea impactului de aspirină asupra bolilor cardiace şi cancer. Multe dintre ele au avut rezultate promiţătoare. Acidul salicilic a fost demonstrat că poate opri, de asemenea, şi HMGB1 (High Mobility Group Box 1) proteine, care provocă inflamaţii. HMGB1 este asociată cu boli precum fi artrita, lupus şi sepsis.

„O mai bună înţelegere a modului în care acidul salicilic şi derivaţii săi reglementează activităţile GAPDH şi HMGB1, împreună cu descoperirea că compuşii sintetici sunt mult mai puternici decât derivaţii naturali ai acidului salicilic, oferă o mare şansă pentru dezvoltarea unor noi tratamente pe bază de acid salicilic împotriva unei mari varietăţi de boli devastatoare”, a declarat profesorul Daniel Klessig, autorul principal al studiului.

Specialiștii avertizează că Jocurile Olimpice nu vor mai putea fi organizate vara
Tensiuni la granița dintre Coreea de Sud și de Nord! Au fost trase focuri de armă
O structură circulară misterioasă din Grecia i-a uimit pe arheologi
Care este diferența dintre rocă și mineral?
Specia de piranha botezată după Sauron din Stăpânul Inelelor. De ce a primit acest nume?
Oamenii se întorc pe Lună. Și, pentru prima data în istorie, nu va mai fi vorba despre un american
Cel mai bătrân și cel mai tânăr jucător de la Euro 2024
Suplimentul alimentar care reduce agresivitatea cu până la 28%
Probleme pe Stația Spațială Internațională! NASA amână din nou întoarcerea capsulei Boeing Starliner
Ingredientul adăugat în beton care ar putea aduce beneficii pentru sănătate și mediu
Test de cultură generală. Ce legumă credeau egiptenii antici că este un afrodiziac?
Vești bune de la NASA: Contact reluat cu sonda Voyager 1, aflată la 24 miliarde de kilometri depărtare de Pământ