Home » D:News » Chinezii le-au luat-o înainte, din nou, europenilor. Stelaratorul inventat de germani a devenit deja istorie – FOTO

Autor: Alin Motogna 02.10.2016
Cea mai mare temperatură obţinută în cadrul unui experiment a fost de 4 trilioane de grade Celsius, în cadrul acceleratorului LHC din Elveţia.

În urmă cu doar o săptămână, inginerii germani declarau că au obţinut plasmă de hidrogen, în urma realizării unui test de fuziune nucleară. La acel moment, specialiştii Institului Max Planck au putut încălzi hidrogen gaz la o temperatură de până la 80 de milioane de grade Celsius şi au obţinut un nor de plasmă stabil pentru doar o pătrime de secundă. Succesul repurtat de nemţi nu a avut, însă, durată lungă de viaţă, pentru că altcineva le-a luat-o înainte.

Veste proastă pentru toţi şoferii care conduc o Dacie. Anunţul care zgâlţâie compania românească: ”A fost identificat”

Fizicienii chinezi au anunţat că propriul lor stelarator, denumit Experimental Advanced Superconducting Tokamak (EAST), a fost capabil să producă plasmă de hidrogen, la o temperatură de 49,999 milioane de grade Celsius. Substanţa obţinută a putut fi stabilizată pentru 102 secunde.

Foto: scmp.com/Chinese Academy of Sciences

Temperatura pe care au obţinut-o oamenii de ştiinţă din Hefei nu este nici pe departe cea mai mare care a putut fi atinsă în cadrul unui experiment. Cea mai mare temperatură a fost obţinută în interiorul acceleratorului LHC din Elveţia: 4 trilioane de grade Celsius. Această valoare, ce poate fi comparată cu de 250.000 de ori temperatura din nucleul Soarelui, a fost atinsă în anul 2012, tot de către o echipă de cercetători din cadrul Institutului de Ştiinţe Fizicie din Hefei.

Foto: scmp.com/Chinese Academy of Sciences

Gică Hagi, şoferul. Ce bolizi a condus Regele de-a lungul timpului – GALERIE FOTO

Cea mai mare problemă pe care o întâmpină specialiştii atunci când încearcă să declanşeze procesul de fuziune nucleară este temperatura ridicată de care au nevoie pentru a produce fuziunea atomilor. Spre deosebire de fisiunea nucleară, folosită în momentul de faţă în cadrul reactoarelor nucleare, fuziunea nucleară se produce doar în momentul în care există o temperatură similară cu cea a Soarelui. O astfel de temperatură a fost obţinută de inginerii germani, adică nu mai puţin de 100 de milioane de grade Celsius.

Foto: scmp.com/Chinese Academy of Sciences/Hefei Institute of Physical Science

Aceasta era valoarea la care voiau să ajungă şi cercetătorii chinezi, însă au fost nevoiţi să se limiteze la cel mult 50 de milioane de grade Celsius. Chiar şi aşa, cercetătorii din Hefei au susţinut că vor fi capabili să obţină un rezultat cel puţin la fel de bun cu cel al germanilor, adică o cantitate de plasmă de hidrogen stabilă pentru 1000 de secunde (17 minute). Pe de altă parte, specialiştii Institutului Max Planck au declarat că, din moment ce teoriile lor legate de fuziunea nucleară au fost demonstrate, vor putea obţine plasmă stabilă pentru circa 30 de minute.

Vă mai recomandăm şi: Realizare de excepţie a oamenilor de ştiinţă germani. Este considerată cea mai eficientă sursă de energie regenerabilă – VIDEO