Home » D:News » Scott Kelly, la finalul celei mai lungi misiuni în spaţiu: ”Simt de parcă mi-am trăit toată viaţa aici”. Ce poate păţi după 340 de zile în cosmos FOTO+VIDEO

Marina Manastîrlî 03.01.2016
Astronautul NASA, Scott Kelly, este la finalul misiunii sale de aproape un an pe ISS, cea mai lungă misiune spaţială a unui astronaut american de până acum.

Scott Kelly a postat pe contul său de Twitter o imagine cu textul: ”Numărătoarea inversă până la trezire. Pământ, mâine vin la tine. Noapte bună de la ISS”.

340 de zile petrecute în cosmos pot avea consecinţe asupra sistemului osos, dar şi asupra vederii. Kelly spune, însă că se simte fizic destul de bine.

„Aş mai putea merge în cosmos pentru încă 100 de zile sau 100 de ani. Cea mai grea parte este să stai izolat de oameni şi anume de oamenii care sunt importanţi pentru tine”, a declarat Kelly, în timpul ultimei sale conferinţe de pe orbită.

Într-un interviu anterior, Kelly a spus că Pământul din cosmos „arată foarte şi foarte fragil”. El a observat minunatele spectacole de pe ISS, unul dintre ele fiind furtuna Patricia. Pentru Kelly, aceasta este a patra misiune în spaţiu.

”Probabil nu o să mai revăd Pământul din această perspectivă. Am fost în spaţiu de patru ori până acum, aşa că va fi greu în această privinţă, dar cu siguranţă aştept cu nerăbdare să merg înapoi pe Pământ. Am fost aici pentru un timp foarte lung şi, uneori, când mă gândesc la această perioadă simt de parcă am trăit aici toata viaţa”, a declarat astronautul.

Scott Kelly şi-a propus să comunice mult cu oamenii de pe Pământ, socializând cu ei prin intermediul reţelelor sociale şi aşa şi a făcut. El a postat  multiple imagini pe Twitter făcute la aproximativ 200 de mile deasupra Pământului.

Kelly, de asemenea, a promis că va ţine un jurnal personal al experienţelor sale de pe staţia spaţială şi a spus că îl va împărtăşi cu publicul. „Am de gând să fie complet sincer cu privire la aceasta”, a spus el înainte de lansare, dar „cine ştie, poate că am avut şi unele gânduri complet nebune pe care nu aş vrea să le împart”

Kelly a făcut, de asemenea, multe experimente. Împreună cu colegul său, cosmonautul rus Mihail Kornienko, a efectuat studii pentru a ajuta NASA să înţeleagă mai bine ceea ce se întâmplă cu corpul uman în spaţiu: ochi, creier, oase, muşchi – toate schimbările într-un mediu fără gravitaţie.

Kelly a început misiunea sa pe Statia Spaţială la 27 martie 2015, dirijând o rachetă rusească, care a fost lansată de la cosmodromul Baikonur din Kazahstan.

Va veni acasă, pe Pământ, cam în acelaşi mod, pe o nava spaţială rusească Soyuz. E programat să aterizeze în deşertul Kazahstanului la data de 2 martie.

După aterizare, Kelly va fi transportat cu avionul la Houston, însă misiunea sa nu se termină aici.  Va analiza testele NASA efectuate de el la bordul ISS.

Sursa: CNN