Home » D:News » Din satelit, fluviul Nil are culoarea roşie. Cum se explică acest lucru

Din satelit, fluviul Nil are culoarea roşie. Cum se explică acest lucru

Autor: Alin Motogna 04.07.2016
Din satelit, fluviul Nil are culoarea roşie. Cum se explică acest lucru
Fotografia a fost făcută cu ajutorul satelitului Sentinel-3A.

Deşi ceea ce vedeţi ar putea arăta ca o scenă dintr-o poveste biblică, în această imagine, în care apare marcat cu roşu fluviul Nil este, de fapt, rezultatul unor tehnici de imagistică folosite pentru a monitoriza starea de sănătate a planetei Pământ.

Fotografia a fost realizată pe data de 3 martie, cu ajutorul satelitului Sentinel-3A, lansat de Agenţia Spaţială Europeană. În imagine nu se poate observa doar fluviul, ci şi insula Cipriu (în partea superioară), insula Creta (în colţul din stânga), dar şi Marea Roşie (în partea stângă a Nilului). Folosind instrumente de măsurare a radiaţiilor prezente la suprafaţa Terrei şi tehnici de imagistică speciale, oamenii de ştiinţă au putut studia situaţia vegetaţiei prezente în zona Nilului.

Sentinel 3-A a fost lansat pe data de 16 februarie 2016 şi, până în momentul de faţă, a putut fi folosit pentru a obţine informaţii privind situaţia oceanului planetar, a zonelor de uscat, dar şi a gheţarilor şi evoluţia climei. Satelitul nu numai că oferă date în timp real despre starea vremii, ci şi va furniza informaţii referitoare la schimbările care au loc în mediul înconjurător.

Dispozitivul lansat în spaţiul cosmic de astronomii europeni este unul dintre cele mai sofisticate sisteme de observaţie proiectate până acum. El are capacitatea de a scana întreaga suprafaţă a planetei într-o singură zi şi să trimită toate informaţiile pe care le obţine în numai câteva ore.

Pentru a vizualiza imaginea la o rezoluţie mult mai mare, vă recomandăm să accesaţi site-ul Agenţiei Spaţiale Europene. Tot aici veţi putea urmări şi alte imagini captate de Sentinel-3A.

Vă mai recomandăm şi: Acest bazin de pe Marte este locul unde ar exista forme de viaţă