Home » D:News » Un nume important din industria IT a investit 250 de milioane de dolari în lupta împotriva cancerului

Publicat: 16.04.2016
Miliardarul urmează exemplul unor personalităţi importante, cum sunt, de exemplu, vicepreşedintele SUA, Joe Biden, sau fostul primar al New York-ului, Michael Bloomberg.

Un nume important din industria IT se alătură eforturilor pe care le depun cercetătorii pentru a dezvolta noi tratamente împotriva cancerului. Sean Parker, cofondator Napster şi fost preşedinte al Facebook, a investit 250 de milioane de dolari în construirea unui institut, în cadrul căruia urmează să fie concepute metode inovative în domeniul imunoterapiei.

Spre deosebire de chimioterapie (tratament constând în administrarea unei medicamentaţii foarte puternice, care determină atât distrugerea celulelor canceroase, cât şi a celor sănătoase), imunoterapia are rolul de a stimula activitatea sistemului imunitar, ajutându-l să localizeze şi să ucidă numai celulele bolnave.

Imunoterapia poate fi aplicată prin intermediul mai multor metode. Una dintre aceasta este cea a folosirii inhibitorului PD-1, cu scopul de a distruge proteinele ce împiedică sistemul imunitar să lupte împotriva celulelor canceroase. O altă metodă este cea a administrării unor vaccinuri anticancer, ce pot ajuta sistemul imunitar să distrugă celulele bolnave într-un timp cât mai scurt.

În ultima perioadă, numeroase personalităţi din SUA şi nu numai s-au alăturat iniţiativelor cercetătorilor de a dezvolta noi metode de tratament imunoterapeutice. De exemplu, reprezentanţii administraţiei Obama au anunţat că va fi alocată suma de 1 miliard de dolari, cu scopul de a sprijini proiectele din domeniul oncologic. De asemenea, fostul primar al New York-ului, Michael Bloomberg, împreună cu asociaţii săi, urmează să investească 125 de milioane de dolari pentru construirea unui insitut de imuno-oncologie, în cadrul Universităţii John Hopkins, din Baltimore, SUA.

Institutul care urmează să fie înfiinţat de Sean Parker va colabora cu specialiştii Cancer Research Institute, New York.  În cadrul acestui centru imunoterapia a fost cercetată încă din anii 1950, iar rezultatele obţinute până acum sunt de-a dreptul extraordinare. De exemplu, fostul preşedinte american Jimmy Carter a fost tratat de cancer în anul 2015, după ce i-a fost administrat în tratament special, denumit ,,Keytruda”.

Vă mai recomandăm şi: Ce anume îţi provoacă cancer? INFOGRAFIC interactiv prin care poţi testa pe propria piele dacă poţi face sau nu cancer şi din ce cauză

Consumul de carbohidraţi la fel de periculos ca fumatul şi carnea roşie?

Scrisoarea unui medic nutriţionist către toţi românii: ”Nu poţi scăpa de cancer devenind vegetarian”

Coloana Infinitului. O cunoaştem cu toţii, dar puţini ştim acest detaliu
Nvidia este cea mai valoroasă companie din lume
Doi activiști au aruncat cu vopsea peste pietrele de la Stonehenge, vechi de 5.000 de ani
Descoperire revoluționară: Scanerele cerebrale prezic demența cu 9 ani înainte de apariție
Arheologii ar fi descoperit orașul pierdut Tu’am, faimos pentru comerțul cu pietre prețioase
Oamenii de știință au creat cea mai subțire lentilă de pe Pământ
Noi cercetări arată că femeile sunt mai bine adaptate pentru viața în spațiul cosmic
O mică pasăre din Noua Zeelandă ne învață despre evoluția cântecului păsărilor
Un papirus despre copilăria lui Iisus, descoperit în biblioteca unei universități din Germania
Un senzor implantat în creier ar putea detecta cancerul și traumatismele
Un sindrom misterios și rar face ca organismul uman să „producă” alcool
Andrei Pitiș vine la Update Go4it #2. Podcastul apare miercuri, 19 iunie, ora 12:00, pe YouTube Go4itro
Un mare producător italian de electrocasnice extinde operațiunile din România
Care sunt domeniile care angajează studenți și elevi pe timpul verii?