Home » D:News » Un eveniment astronomic deosebit va putea fi observat pe data de 9 mai. Se petrece numai de câteva ori într-un secol – FOTO

Autor: Alin Motogna 05.06.2016
Ultimul fenomen de acest tip a putut fi observat pe data de 8 noiembrie 2006.
Luni, 9 mai, Mercur se va afla foarte aproape de Soare. Tranzitul planetei este un eveniment întâlnit destul rar, dat fiind faptul că un astfel de fenomen se petrece numai de câteva ori pe parcursul unui secol. Manifestarea va fi vizibilă în întregime în zonele din extremitatea estică a Americilor, în Europa de Vest, dar şi în Africa de Nord-Vest. Deşi totul va dura doar câteva ore, locuitorii din Bangladesh şi până în California se vor putea bucura de cel puţin  o parte a acestui proces.

Tranzitul va fi vizibil începând cu ora 7 a.m. EDT (14:00, ora României) şi va dispărea de pe cer în jurul orei 15 EDT (22:00, ora României). Pentru cei care doresc să afle durata precisă a traseului, pe site-ul Eclipse Wise a fost publicată o listă cu timpi de tranzit care acoperă 100 de oraşe din SUA şi Canada .

Tranzitul planetei Mercur, aşa cum va fi vizibil de pe Pământ (Foto:eclipsewise.com/F.Espenak)

Fenomenul astronomic va putea fi observat numai cu ajutorul unui telescop cu filtru solar. Mercur va acoperi aproximativ 0,004% din suprafaţa Soarelui, motiv pentru care astronomilor amatori le va fi foarte dificil să studieze procesul fără a utiliza un dispozitiv corespunzător. În cazul în care nu avem un telescop, specialiştii din cadrul Royal Astronomical Society au întocmit o listă de evenimente publice legate de tranzitul lui Mercur.

Totodată, experţii ne avertizează că niciodată nu ar trebui să ne uităm la Soare cu ochiul liber, fără a ne proteja. Chiar dacă încercăm acest lucru, nu vom putea observa evenimentul astronomic de pe data de 9 mai.

În România, fenomenul nu va putea fi observat, însă îl putem urmări live pe site-ul slooh.com. Aici, vor fi transmise imagini preluate de la un telescop amplasat în Insulele Canare.

Vă mai recomandăm şi: O nouă LUNĂ a fost descoperită în sistemul nostru solar. Ea demonstrează o ipoteză vehiculată de mult timp în rândul cercetătorilor – VIDEO