Home » D:News » Sateliţii NASA au descoperit mutiple surse TOXICE de poluare ale aerului – FOTO

Sateliţii NASA au descoperit mutiple surse TOXICE de poluare ale aerului – FOTO

Descopera 06.04.2016
Cu ajutorul unei noi metode conectate la satelit, oamenii de ştiinţă de la NASA, cercetătorii de la Centrul de Schimbări Climatice din Canada şi de la două universităţi au localizat 39 de surse mari de poluare care sunt nedeclarate.

Aceste 39 de surse de poluare emit gaze toxice de sulf.

Dioxidul de sulf (SO2) este un pericol pentru sănătate deoarece contribuie la formarea ploilor acide. Acest chimic este unul dintre cei şase poluanţi atmosferici reglementaţi de către Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA.

Dar, pentru a monitoriza situaţia, industriile, agenţiile guvernamentale şi oamenii de ştiinţă trebuie să localizeze aceste tipuri de surse de poluare.

„Acum avem o măsurare independentă a acestor surse de emisie. Când te uiţi la o imagine din satelit poţi vedea dioxidul de sulf, acesta apare ca nişte puncte fierbinţi, ca nişte bule. Ceea ce face ca estimarea emisiilor să fie mai uşoară”, a declarat Chris McLinden, cercetător al atmosferei, al schimbărilor climatice şi de mediu din Toronto, Canada.

Cele 39 de surse de emisie nedeclarate, după analiza datelor primite prin satelit între anii 2005-2014, sunt localizate în zonele centralelor electrice. Emisiile sunt eliminate în urma arderii cărbunelui, operaţiunilor de petrol şi gazelor găsite în special în Orientul Mijlociu, în Mexic, dar şi în unele părţi ale Rusiei.

”În total, aceste surse nedeclarate reprezintă aproximativ 12 la sută din totalul emisiilor de dioxid de sulf din activitatea umană. Acest lucru are un impact mare asupra calităţii aerului din regiune”, a declarat McLinden.

Echipa de cercetare a localizat şi 75 de surse naturale de dioxid de sulf: non-erupţia vulcanică permite scurgerea gazelor toxice pe tot parcursul anului. Mulţi vulcani sunt în locaţii îndepărtate şi nu sunt monitorizaţi, astfel încât acest set de date este primul care furnizează informaţii regulate privind aceste emisii vulcanice pasive.

„Cuantificarea bulelor de sulf este un proces în două etape, care nu ar fi fost posibil fără două inovaţii în lucrul cu datele provenite din satelit”, a declarat co-autorul stuidului Nickolay Krotkov, un om de ştiinţă şi cercetător al atmosferei de la NASA Goddard Space Flight Center din Greenbelt, Maryland.

Krotkov şi echipa sa sunt acum capabili să detecteze cu precizie cele mai mici concentraţii de dioxid de sulf, inclusiv cele emise de sursele umane, precum acele activităţi legate de petrol şi centrale electrice de mărime medie.

Sursa foto: NASA

Capacitatea de a detecta chiar şi concentraţii mai mici a condus la cea de a doua inovaţie. McLinden şi colegii săi au folosit un nou program IT pentru a detecta mai precis dioxidul de sulf, care a fost dispersat şi diluat de vânturi. Ei au folosit apoi estimările exacte ale vântului şi direcţia derivată cu ajutorul unui model bazat pe datele primite prin satelit pentru a urmări poluarea de la locul sursei. Cu această capacitate, ei pot estima cât de mult dioxid de sulf a fost emis din stiva de fum.

„Avantajul unic al datelor primite prin satelit este acoperirea spaţială. Acestea ne permit să identificăm sursele de poluare, chiar şi cele mai mici, precum şi să cuantificăm aceste emisii de pe tot globul”, a declarat Bryan Duncan, un om de ştiinţă, cercetător la Goddard.

Universitatea din Maryland, College Park şi Universitatea Dalhousie din Halifax, Nova Scoţia, a contribuit la acest studiu.

Sursa: NASA

Inginerii proiectează un robot autonom care poate deschide ușile și poate găsi cea mai apropiată priză
Masa Tăcerii, una dintre cele mai cunoscute sculpturi ale maestrului Constantin Brâncuși
O companie anunță că poate transforma deșeurile din plastic în petrol de calitate înaltă
Metaverse: 5 lucruri de știut și ce ar putea însemna pentru tine
Uimitor! Un nou medicament a vindecat paralizia unor șoareci cu leziuni ale măduvei spinării
Noi descoperiri remarcabile în orașul antic Aizanoi, din Turcia
Unity Software va cumpăra studioul de efecte speciale Weta Digital. La cât ajunge achiziția
Primul om din lume diagnosticat cu o afecţiune provocată de schimbările climatice
Orașul New York își ia adio de la unul dintre cele mai emblematice produse ale sale
Un mozaic galo-roman, de excepție, a fost găsit sub grajdul unui castel
Crima brutală care a inspirat serialul „Twin Peaks”, nerezolvată după mai bine de un secol
Explicația incredibilă oferită de Elizabeth Holmes, fondatoarea Theranos, pentru rezultatele eronate ale companiei
Târgul de Crăciun de la Sibiu se deschide în 26 noiembrie. Cum se va face accesul?
Cum i-a ucis Mihai Viteazul pe creditorii turci veniţi să ridice banii pentru înscăunarea lui