Home » D:News » 10 Posibile cauze ale senzaţiei permanente de oboseală

10 Posibile cauze ale senzaţiei permanente de oboseală

Descopera 06.16.2016
10 Posibile cauze ale senzaţiei permanente de oboseală
Dacă te simţi tot timpul obosit, indiferent de cât de mult dormi, s-ar putea ca starea permanentă de oboseală să ascundă nu mai puţine ore de odihnă, ci şi alţi factori care o provoacă şi care ar putea fi evitaţi sau trataţi.

Este uşor să de anticipat faptul că te vei simţi obosit dacă te-ai culcat târziu şi te-ai sculat dimineaţa devreme. De multe ori tindem să dăm vina pe lipsa de somn pentru starea de oboseală. Totuşi, sunt momente în care te simţi extenuat deşi ai dormit 8-9 ore.

Dacă te simţi tot timpul obosit, indiferent de cât de mult dormi s-ar putea ca starea permanentă de oboseală să ascundă nu mai puţine ore de odihnă, ci şi alţi factori care o provoacă şi care ar putea fi evitaţi sau trataţi. Una dintre explicaţii ar putea fi faptul că pur şi simplu nu ai un somn liniştit şi de calitate, potrivit CSID.

Multe lucruri pe care le faci pe parcursul zilei pot altera calitatea somnului. Iată câteva dintre obiceiurile care ţi-ar putea sabota calitatea somnului:

1. Faci sport înainte de culcare

O sesiune de antrenament intens cu puţin timp înainte de culcare poate afecta calitatea somnului. Unele persoane nu au o problemă cu asta, în timp ce altele sunt mai sensibile. Sportul nu numai că afectează temperatura corpului, ci provoacă şi schimbările hormonale care afectează somnul. Dacă vrei să faci mişcare seara, câteva mişcari de yoga sunt cea mai bună opţiune. Este mai bine să îţi planifici orele de sală dimineaţa sau imediat după ce ieşi de la birou.

„Nu este recomandat să mergi la sală cu 3 ore înainte de ora de culcare”, atrage atenţia Daniel Barone, expert în somn la Weill Cornell Medicine.

Dacă nu există un echilibru între sport şi odihnă, poţi suferi de stres fizic, care provoacă oboseală permanentă.

2. Nu faci suficientă mişcare

Nenumărate studii arată că mişcarea pe parcursul zilei este esenţială pentru un somn sănătos. A nu face exerciţii fizice cu scopul de a-ţi „conserva” energia este o greşeală. Chiar şi 20 de minute de mişcare pe zi, ideal dimineaţa, au un efect semnificativ asupra calităţii somnului. O greutate sănătoasă îmbunătăţeşte rezistenţa fizică, reduce riscul apariţiei mai multor boli, printre care şi afecţiuni ale somnului precum apneea.

3. Mănânci alimente grele înainte de culcare

Un astfel de obicei îţi poate afecta calitatea somnului. Dacă mănânci o masă copioasă înainte de culcare ai mai multe şanse să ai un somn agitat, poate chiar indigestie sau arsuri la stomac. Vestea bună este că o masă târzie nu îngraşă mai mult decât una normală.

4. Nu mănânci înainte de culcare

Dacă te culci cu stomacul gol, adormi greu. Când îţi este foame, creierul tău este în stare de alertă şi tocmai de asta adormi greu şi eşti agitată. Mai mult, este posibil să te trezeşti în cursul nopţii, iar a doua zi vei resimţi oboseală. Aşa că încearcă să iei o gustare cum ar fi un iaurt sau un fruct.

Citeşte continuarea în CSID!

Cele mai noi articole
Bărbații produc mai multe emisii dăunătoare pentru climă decât femeile. Rezultatele unui nou studiu
Bărbații produc mai multe emisii dăunătoare pentru climă decât femeile. Rezultatele unui nou studiu
Doxingul, marele pericol al dating-ului online. Câți dintre utilizatori au trecut deja prin asta
Doxingul, marele pericol al dating-ului online. Câți dintre utilizatori au trecut deja prin asta
Numele noi care s-au alăturat line-up-ului Electric Castle Special
Numele noi care s-au alăturat line-up-ului Electric Castle Special
Motivul pentru care Universitatea Babeș-Bolyai a cumpărat un complex turistic din Neptun
Motivul pentru care Universitatea Babeș-Bolyai a cumpărat un complex turistic din Neptun
Netflix va include jocuri video în ofertele de abonament
Netflix va include jocuri video în ofertele de abonament
Marea Barieră de Corali nu va fi inclusă în lista zonelor „în pericol”
Marea Barieră de Corali nu va fi inclusă în lista zonelor „în pericol”
Afrodita, zeița iubirii, frumuseții și a fertilității din Grecia Antică
Afrodita, zeița iubirii, frumuseții și a fertilității din Grecia Antică
În urmă cu 104 de ani avea loc cea mai mare bătălie de pe Frontul românesc din Primul Război Mondial: „Mărăşeşti fu mormântul iluziilor germane”
În urmă cu 104 de ani avea loc cea mai mare bătălie de pe Frontul românesc din Primul Război Mondial: „Mărăşeşti ...
România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de absolvenţi cu studii superioare
România, pe ultimul loc în Uniunea Europeană la numărul de absolvenţi cu studii superioare
Patru filme românești care au premiera internațională la Cannes, prezentate în Delta Dunării
Patru filme românești care au premiera internațională la Cannes, prezentate în Delta Dunării
Un pește exotic, cunoscut drept „peștele lună”, găsit pe o plajă din Oregon, SUA. Ce se știe despre această specie
Un pește exotic, cunoscut drept „peștele lună”, găsit pe o plajă din Oregon, SUA. Ce se știe despre această specie
Un asteroid uriaș, de mărimea unui stadion, va trece sâmbătă pe lângă Pământ
Un asteroid uriaș, de mărimea unui stadion, va trece sâmbătă pe lângă Pământ
Roboții dintr-un depozit al unui lanț de supermarketuri au declanșat un incendiu care a întârziat mii de comenzi
Roboții dintr-un depozit al unui lanț de supermarketuri au declanșat un incendiu care a întârziat mii de comenzi
Pot aplicațiile și brățările de fitness să vă îmbunătățească rutina de activitate fizică?
Pot aplicațiile și brățările de fitness să vă îmbunătățească rutina de activitate fizică?
Noul Hyundai i30 integrează cele mai recente sisteme de siguranță (P)
Noul Hyundai i30 integrează cele mai recente sisteme de siguranță (P)
Euro digital, șanse mari să fie adoptat în UE cât de curând
Euro digital, șanse mari să fie adoptat în UE cât de curând
Cum s-ar putea transforma România într-un centru tehnologic în următorii ani
Cum s-ar putea transforma România într-un centru tehnologic în următorii ani
Un studiu arată că oamenii cu boli psihice prezintă un risc mai mare pentru formele severe de COVID-19
Un studiu arată că oamenii cu boli psihice prezintă un risc mai mare pentru formele severe de COVID-19