Prima pagină D:News

10 Posibile cauze ale senzaţiei permanente de oboseală

Alexandra Constandache 06.16.2016 | ● Vizualizări: 12036

Dacă te simţi tot timpul obosit, indiferent de cât de mult dormi, s-ar putea ca starea permanentă de oboseală să ascundă nu mai puţine ore de odihnă, ci şi alţi factori care o provoacă şi care ar putea fi evitaţi sau trataţi.

Este uşor să de anticipat faptul că te vei simţi obosit dacă te-ai culcat târziu şi te-ai sculat dimineaţa devreme. De multe ori tindem să dăm vina pe lipsa de somn pentru starea de oboseală. Totuşi, sunt momente în care te simţi extenuat deşi ai dormit 8-9 ore.

Dacă te simţi tot timpul obosit, indiferent de cât de mult dormi s-ar putea ca starea permanentă de oboseală să ascundă nu mai puţine ore de odihnă, ci şi alţi factori care o provoacă şi care ar putea fi evitaţi sau trataţi. Una dintre explicaţii ar putea fi faptul că pur şi simplu nu ai un somn liniştit şi de calitate, potrivit CSID.



Multe lucruri pe care le faci pe parcursul zilei pot altera calitatea somnului. Iată câteva dintre obiceiurile care ţi-ar putea sabota calitatea somnului:

1. Faci sport înainte de culcare

O sesiune de antrenament intens cu puţin timp înainte de culcare poate afecta calitatea somnului. Unele persoane nu au o problemă cu asta, în timp ce altele sunt mai sensibile. Sportul nu numai că afectează temperatura corpului, ci provoacă şi schimbările hormonale care afectează somnul. Dacă vrei să faci mişcare seara, câteva mişcari de yoga sunt cea mai bună opţiune. Este mai bine să îţi planifici orele de sală dimineaţa sau imediat după ce ieşi de la birou.

„Nu este recomandat să mergi la sală cu 3 ore înainte de ora de culcare”, atrage atenţia Daniel Barone, expert în somn la Weill Cornell Medicine.

Dacă nu există un echilibru între sport şi odihnă, poţi suferi de stres fizic, care provoacă oboseală permanentă.

2. Nu faci suficientă mişcare

Nenumărate studii arată că mişcarea pe parcursul zilei este esenţială pentru un somn sănătos. A nu face exerciţii fizice cu scopul de a-ţi „conserva” energia este o greşeală. Chiar şi 20 de minute de mişcare pe zi, ideal dimineaţa, au un efect semnificativ asupra calităţii somnului. O greutate sănătoasă îmbunătăţeşte rezistenţa fizică, reduce riscul apariţiei mai multor boli, printre care şi afecţiuni ale somnului precum apneea.

3. Mănânci alimente grele înainte de culcare

Un astfel de obicei îţi poate afecta calitatea somnului. Dacă mănânci o masă copioasă înainte de culcare ai mai multe şanse să ai un somn agitat, poate chiar indigestie sau arsuri la stomac. Vestea bună este că o masă târzie nu îngraşă mai mult decât una normală.

4. Nu mănânci înainte de culcare

Dacă te culci cu stomacul gol, adormi greu. Când îţi este foame, creierul tău este în stare de alertă şi tocmai de asta adormi greu şi eşti agitată. Mai mult, este posibil să te trezeşti în cursul nopţii, iar a doua zi vei resimţi oboseală. Aşa că încearcă să iei o gustare cum ar fi un iaurt sau un fruct.

Citeşte continuarea în CSID!