Home » D:News » ONU oficializează Ziua Internaţională a Asteroizilor, propusă de Brian May, chitaristul trupei Queen

12.17.2016
Organizaţia Naţiunilor Unite a declarat oficial că Ziua Internaţională a Asteroizilor, propusă de Brian May, chitaristul trupei Queen, va fi sărbătorită în fiecare an, pe 30 iunie, informează contactmusic.com.

Asteroid Day, propusă de chitaristul şi astrofizicianul Brian May, este o iniţiativă internaţională care îşi propune să informeze şi să educe publicul despre riscurile generate de asteroizi şi modalităţile prin care se pot proteja în cazul unui impact. Astfel, Ziua Internaţională a Asteroizilor va fi celebrată pe 30 iunie, anunţă ONU.

Ziua oficială dedicată asteroizilor este 30 iunie, iar în 2015 se împlinesc 107 ani de la evenimentul petrecut în 1908 în Tunguska, Siberia, unde s-a produs cea mai puternică explozie din istoria recentă, ca urmare a impactului undei de şoc provocate de un asteroid care s-a dezintegrat în atmosfera terestră.

Pentru a marca acest eveniment în România, cosmonautul Dumitru Prunariu, singurul român care a ajuns vreodată în spaţiul cosmic, a fost un susţinător activ al campaniei Asteroid Day.

Campania demarată de Brian May pentru oficializarea Ziua Internaţională a Asteroizilor a fost propusă iniţial în 2014.

„Sistemul solar este caracterizat prin coliziuni, Pământul nostru nefiind nici el evitat de acestea, deşi la nivelul memoriei active a ultimelor generaţii nu percepem evident acest lucru. Am atins nivelul tehnologic care ne permite să descoperim majoritatea corpurilor cereşti care se apropie de planeta noastră, le putem calcula orbitele şi putem face previziuni. Este momentul în care începem să dezvoltăm tehnologii active de deviere a orbitelor acestor corpuri cereşti si de protecţie a planetei noastre natale. În acelaşi timp, trebuie să fim conştienţi de acest fenomen şi să înţelegem ce se poate întâmpla, precum şi de faptul că se întreprind eforturi susţinute pe plan internaţional pentru a ne informa şi proteja. În acest sens, Asteroid Day este o iniţiativă cu o componentă educativă puternică şi sunt bucuros să mă alătur demersului Discovery de a populariza informaţiile ştiinţifice legate de asteroizi”, declara Dumitru Prunariu în 2015.

De asemenea, The International Astronomical Union, organizaţia care pune nume asteroizilor, a anunţat pe 5 septembrie 2016, când Freddie Mercury, solistul trupei Queen, ar fi împlinit vârsta rotundă de 70 de ani, că asteroidul cu diametrul de 3,5 kilometri va purta numele starului rock. Asteroidul „17473 Freddiemercury” orbitează între Marte şi Jupiter.

Orașul fantomă din jurul lacului Urmia, odată cel mai mare lac din Orientul Mijlociu