Home » D:News » O creatură bizară a fost filmată pentru prima dată – FOTO, VIDEO

O creatură bizară a fost filmată pentru prima dată – FOTO, VIDEO

Publicat: 20.12.2016
Pe coasta Californiei a fost filmată o creatură bizară

După cum se vede în imagini şi în filmul ataşat, această creatură pare desprinsă dintr-un film horror, dar se găseşte pe coasta Californiei şi a fost descoperit de cercetătorii de la Monterey Bay Aquarium Research Institute (MBARI) şi clasificat ca Hydrolagus cf. trolli, care face parte din Ordinul himerelor, un grup de peşti cartilaginoşi.

Acel „cf.” din denumirea lui indică faptul că morfologia se aseamănă cu specia Hydrolagus trolli, dar în lipsa altor detalii, precum identificarea ADN-ului, nu se poate spune cu exactitate.

Astfel, există posibilitatea ca această să fie o nouă specie descoperită, dar va fi foarte greu de aflat, întrucât aceşti peşti trăiesc la adâncimi mari, până la 2600 de metri şi sunt foarte agili.

Sursa: MBARI

Filmarea este din 2009, dar abia acum cercetătorii au făcut-o publică. Un lucru este cert. Exemplarul face parte din Ordinul Himera, şi este o rudă îndepărtată cu rechinul, ultimul strămoş comun a fost acum 400 de milioane de ani.

Este pentru prima dată când un astfel de specimen a fost găsit pe coasta Californiei, până acum găsindu-se în Pacificul de sud-vest, pe lângă Australia, Noua Zeelandă şi Noua Celdonie, printre peştii prinşi în plasele de pescuit. Exemplare similare au fost găsite şi în apele Americii de Sud şi Africii de Sud, dar nu au fost descrise.

Sursa: MBARI

Dacă este aceeaşi specie ca cea observată până acum din exemplarele descrise, descoperirea indică o capacitate de deplasare mai mare a himerei.

Top 5 mituri despre rechini, false. Care este cea mai mare ameninţare a rechinilor