Prima pagină D:News

Băuturile care taie efectul medicamentelor. Ce să nu bei atunci când iei un tratament

Redactia Descopera.ro | 01.17.2017 | ● Vizualizări: 5849

Ştim cu toţii că nu este indicat să consumăm băuturi alcoolice atunci când urmăm un tratament cu antibiotice, însă nu ne este întotdeauna clar de ce nu este bine să facem acest lucru, iar alcoolul nu este singurul incompatibil cu medicamentele.

Persoanele care urmează un tratament medicamentos cu antibiotice, precum penicilina, trebuie să evite să bea alcool pe tot parcursul terapiei, deoarece alcoolul duce la inactivarea antibioticelor. Medicii afirmă că totul depinde de tipul de antibiotice pe care pacientul le ia. Spre exemplu, dacă pacientul ia antibiotice pentru tratarea tuberculozei şi apoi bea alcool, pielea lui se poate înroşi şi acesta poate resimţi o stare deteriorată a întregului corp, scrie Gândul.

Cafeaua prezintă „antagonism de efect”, adică are efect de stimulare a secreţiei gastrice, reducând eficacitatea medicamentelor antiulceroase. Mai mult, cofeina creşte efectele secundare (digestive şi cardiace), ale teofilinei, un bronhodilatator folosit în tratarea astmului. Această băutură mai poate, în acelaşi timp, diminua acţiunea unor calmante, precum benzodiazepinele, şi duce la creşterea acţiunii diureticelor.

Nici băuturile acide nu sunt scutite de efecte negative. Acestea înfluenţează absorbţia unor medicamente ca ampicilina, oxacilina, penicilina V, eritromicina. Medicii recomandă persoanelor care urmează un tratament cu aceste medicamente să le administreze, în general, la aproximativ două sau trei ore după masă, atunci când PH-ul gastric este mai redus.

În ceea ce priveşte laptele, recomandarea este ca acesta să se bea după o jumătate de oră de la ingerarea pastilelor, pentru că lactatele diminuează efectul medicamentelor, mai ales în cazul tetraciclinei. Pacienţii pot bea lapte sau mânca iaurt după cel puţin 30 de minute de la ingerarea pastilei şi niciodată înainte de a lua medicamentul. 
 
De asemenea, sucul de grapefruit are un efect extrem de periculos asupra organismului atunci când medicamentele sunt luate cu acest lichid. Sucul de grapefruit interferează cu un număr mare de medicamente, precum cele pentru persoanele cardiace, care suferă de reflux gastro-esofagian, disfuncţie erectilă, convulsii sau tulburări ale somnului. Sucul provoacă o creştere a absorbţiei pastilei la nivelul intestinului şi o încetinire a distrugerii medicamentului de către ficat, susţin medicii. Aceştia din urmă recomandă persoanelor care obişnuiesc să bea suc de grapefruit şi au diferite afecţiuni să amâne sucul cu cel puţin două ore de la luarea medicamentelor, pentru a evita apariţia efectelor negative.