Home » D:News » Viespile lucrătoare pleacă din stup dacă ,,şefii” nu le oferă condiţii mai bune de muncă. Ce dezvăluie asta despre oameni

Publicat: 28.01.2017
Viespile lucrătoare nu mai muncesc în momentul în care au o ofertă mai bună, astfel crescătorii trebuie să le ofere condiţii mult mai bune pentru a rămâne în stup, sugerează un nou studiu ce doreşte să compare viaţa socială a insectelor cu cea a oamenilor.

Cercetătorii de la Universitatea din Sussex, Marea Britanie, au examinat viaţa de zi cu zi a 1.500 de viespi care trăiesc în diferiţi stupi din sudul Spaniei, informează Independent.

Viespile sunt divizate în două categorii: ,,lucrătoare” şi ,,matci”. Principala ocupaţie a lucrătoarelor este îngrijirea larvelor şi a puilor pentru a li se permite să rămână în stup. În cadrul lucrării, cercetătorii descriu modul în care numărul crescut de stupi aflaţi în aceiaşi zonă modifică comportamentul viespilor. Apariţia noilor stupi care au nevoie de forţă de muncă le fac pe viespi să migreze către condiţii mai bune de muncă.

Matcele răspund pierderii forţei de muncă permiţându-le lucrătoarelor să efectueze mai puţină muncă. Unul dintre cercetători, Dr. Lena Grinsted, afirmă ,,Este o descoperire remarcabilă care schimbă mediul social al viespilor. Descoperirea noastră dezvăluie paralela dintre populaţia de viespi şi mediul de afaceri al oamenilor”.