Home » D:News » Organsimele care trăiesc cu noi în casă şi pe care noi nu le vedem. Unele sunt foarte periculoase – FOTO

Publicat: 12.02.2017
În covor, pe plante, pe hrană chiar şi în aer sunt milioane de spori de mucegai. Pentru cei care sunt curioşi să vadă cum arată organismele microscopice care trăiesc în casele noastre iată câteva imagini

O serie de micrografii electronice ilustrează diferitele tipuri de organisme, precum Aspergillus flavus care se găseşte în covoare sau materialele de construcţie, notează Daily Mail.

Mucegaiul se dezvoltă în interiorul caselor atunci când sporii ajung într-un mediu umed care îi favorizează creşterea. Acesta produce alergeni care pot fi dăunători pentru sănătatea umană, provocând înroşirea ochilor, atacurile astmatice, alergiile cutanate. Iată în ce zone ale casei se poate dezvolta.

Plante

Credit: Dennis Kunkel Microscopy/SPL/ mediadrumworld.com

Sporii fungilor atacă, în general, frunzele plantelor deoarece acolo pot germina şi creşte, răspândindu-se rapid către celelalte părţi ale plantei.  Atât plantele exterioare cât şi cele interioare sunt predispuse la infecţii, în special în zonele calde şi umede. Îmbunătăţirea circulaţiei aerului în jurul plantei poate preveni apariţia sporilor, în timp ce produsele de curăţat pot distruge mucegaiul.  Printre sporii descoperiţi pe plante se numără: Alternaria alternata, Gibberella fujikuroi şi fungii Bracket.

Covoare

Credit: Dennis Kunkel Microscopy/SPL/ mediadrumworld.com

Covoarele sunt zone ale casei în care mucegaiul se poate dezvolta într-un mod alarmant. Pentru a se dezvolta mucegaiul are nevoie de umezeală, oxigen, o sursă de hrană şi o suprafaţă pe care să crească.  Dacă sporii aterizează pe locurile umede din interiorul casei care conţin şi praf cu care aceştia să se hrănească în cele din urmă mucegaiul se va dezvolta. Printre sporii care se pot dezvolta în covoare se numără: Aspergillus flavus, Aureobasidium pullulans,  Memnoniella echinata.

Praful din locuinţe

Credit: Dennis Kunkel Microscopy/SPL/ mediadrumworld.com

Sporii de mucegai mănâncă praf pentru a se dezvolta. Prin inhalarea sporilor, funcţiile normale ale plămânilor ar putea fi întrerupte. Printre sporii cei mai frecvenţi se numără: Aspergillus niger şi Cladosporium.

Animale

Credit: Dennis Kunkel Microscopy/SPL/ mediadrumworld.com

Mucegaul negru este cunoscut ca fiind o problemă în cadrul fermelor de animale, dar în ultimii ani experţii au aflat că poate avea un efect puternic şi asupra animalelor domestice. Animalele care trăiesc în aceste medii pot suferi de moarte bruscă, diaree sau tremur necontrolat. Printre sporii care se dezoltă în mediile în care trăiesc animalele  se numără Epicoccum nigrum.

Oameni

Credit: Dennis Kunkel Microscopy/SPL/ mediadrumworld.com

Doarece mucegaiul are nevoie de medii umede pentru a se dezolta, pielea umană este mediul perfect. Printre spori se numără Syncephalastrum racemosum, care provoacă afecţiuni ale unghiilor şi infecţii cutanate. Totodată, Candida albicans este o infecţie fungică care apare în general pe pielea umană, în căile respiratorii superioare şi în zona genitală feminină.

Hrană

Credit: Dennis Kunkel Microscopy/SPL/ mediadrumworld.com

Sporii de fungi se află pe orice suprafaţă, atunci când aterizează pe o supafaţă care le permite dezvoltarea aceştia se înmulţesc. Chiar şi pe hrana prospătă se află spori care devin vizibili după ce hrana începe să se învechască. Printre sporii care se pot afla pe hrană se numără:  Aspergillus flavus, Stachybotrys chartarum hyphae şi Podosphaera fusca.