Home » D:News » Ce îşi doreşte un şef de la un angajat

Ce îşi doreşte un şef de la un angajat

Ce îşi doreşte un şef de la un angajat
Publicat: 13.02.2017
În general, un şef îşi doreşte de la un angajat să se adapteze la locul de muncă, să ştie să îmbine munca şi viaţa persoanală şi să fie punctual.

Petre Nicolae, consultant transformational şi business coach, explică pentru Gândul unde greşesc românii şi de ce ajung să se plângă de joburile lor.

În opinia specialistului, un şef îşi doreşte lângă el oameni profestionişti, dar ţine cont şi de alte criterii:

Integritatea personală

1. Ceea ce promitem să şi facem, mai ales în timpul stabilit.

2. Să dăm dovadă de onestitate atunci când nu ştim cum să facem un lucru. De multe ori, când nu ştim să facem ceva, tendinţa noastră este de a amâna să finalizăm acea sarcină.

3. Să fim corecţi, chiar şi atunci când nu ne avantajează acest lucru.

4. Să fim centraţi pe afacere, nu pe interesele noastre personale. Acest înseamnă să fim voluntari atunci când este necesar, să fim orientaţi către acţiuni şi rezultate concrete, să nu bârfim sau să vorbim de rău pe ceilaţi şi să ne concentrăm toate eforturile în perioadele de criză.

5..Capacitatea de a duce lucrurile la bun sfârşit, dar fără să fim împinşi de la spate.

Puterea de a ne reveni din situaţiile critice, când nu mai avem chef de nimic. Când avem o problemă personală toate capacităţile nostre motrice şi psihice sunt reduse la maxim, lucru care afectează performanţa.

Psihic sănatos şi stabil:

1. Să avem capacitatea de a judeca corect şi rational relaţia cu şefii şi cu cei din jur.

2. Să nu etichetăm oamenii în funcţie de starea noastră psihică.

3. Ceea ce spunem să ducem la îndeplinire, pentru a nu fi acuzaţi de labilitate psihică, adică una spunem şi alta facem.

4. Să nu anulăm ceea ce am decis să facem, asta înseamnă transfer de încredere către cei din jur , iar de asta are nevoie un angajator.

5. Profunzime în gândire şi capacitatea de a anticipa de ce trebuie sau nu să facem ceva.

6. Înţelepciunea de a ne accepta limitele, atât pe ale noastre, cât şi pe ale celorlalţi.

“Dacă îţi doreşti să fii un angajat model sau angajatul lunii trebuie: 1. Să ai stabilite câteva acţiuni de voluntariat şi de iniţiativă în relaţia cu şeful şi cu cei din jur; 2.Să îşi finalizezi acţiunile în fiecare lună şi să nu amâni ceva pentru mai târziu; 3. Să îţi realizezi obiectivele în fiecare lună.

De ce se plâng românii de job-urile lor? 1. Nu au nimerit organizaţia care trebuie; 2. Nu au capacitatea de adaptare; 3. Pentru că aşa suntem noi romanii, trebuie să ne plângem chiar şi atunci când avem de toate’’, mai spune Petre Nicolae.

Specialistul consideră că românii nu fac bani pentru că pierd din vedere anumite lucruri:

1. Nu ştiu să îşi consolideze cariera, nu sunt specializaţi pe ceva anume.

Citeşte continuarea în Gândul!

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase