Home » D:News » Motivul pentru care moldovenii cer ca una dintre planetele descoperite de NASA să le poarte numele: ”Avem un întreg ocean de vin”

Publicat: 24.02.2017
Într-o petiţie online pe platforma Change.org, cetăţenii din Republica Moldova cer ca una dintre planetele nou descoperite de NASA să fie botezată după ţara lor, datorită similitudinilor.

„Suntem o ţară mică din centrul Europei, oricum, total neştiuţi de restul lumii. La fel ca planetele din sistemul Trappist-1. Pentru noi ar fi o mare oportunitate să spunem lumii că existăm, că suntem nişte oameni minunaţi şi ospitalieri, că avem un soare uriaş în inimile noastre şi un întreg ocean de vin de cea mai bună calitate. Aşteptăm exploratorii din întreaga lume să ne descopere şi să ne viziteze! (…) Nu suntem la distanţă de ani-lumină, capitala noastră, Chişinău, e doar la căteva ore de zbor din orice punct al globului (…) Vă invităm pe toţi să ne vizitaţi şi să ne susţineţi petiţia!”, scriu moldovenii, cu umor, potrivit Gândul.

Astronomii au descoperit şapte planete de mărimi apropiate de cea a Terrei gravitând în jurul unei singure stele, anunţă Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială din SUA (NASA), relatează revista Nature şi BBC News online.

Conform cercetătorilor, toate cele şapte planete ar putea avea apă în formă lichidă la suprafaţă, iar trei planete sunt în zona care în mod tradiţional este considerată „locuibilă”, unde viaţa ar putea fi o posibilitate. Acest sistem compact de exoplanete orbitează în jurul stelei denumite Trappist-1, aflată la 40 de ani lumină (378 de mii de miliarde de km) de Terra, conform The New York Times.