Home » D:News » GALERIE FOTO. Un nou vagon CFR, cu internet şi aer condiţionat, la cele mai înalte standarde, a fost inaugurat la Timişoara

GALERIE FOTO. Un nou vagon CFR, cu internet şi aer condiţionat, la cele mai înalte standarde, a fost inaugurat la Timişoara

10.20.2017
GALERIE FOTO. Un nou vagon CFR, cu internet şi aer condiţionat, la cele mai înalte standarde, a fost inaugurat la Timişoara
Cel mai modern vagon din România, cu internet, aer condiţionat şi camere de filmat, a ajuns, miercuri, în Gara de Nord din Timişoara, în cadrul unei campanii naţionale prin care se doreşte obţinerea de investiţii în calea ferată, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Vagonul are aproape 120 de locuri şi a fost modernizat în cadrul campaniei naţionale #SEPOATE, derulată de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), împreună cu CFR Călători, în perioada 18 septembrie – 15 noiembrie, potrivit Mediafax.

Vagonul model, dotat cu echipamente şi tehnologii moderne, a fost reabilitat la atelierele CFR Griviţa din Bucureşti şi circulă pe perioada desfăşurării campaniei ataşat la garniturile de tren de pe linii cu trafic intens. Astfel, miercuri, mai multe persoane care au călătorit de la Bucureşti la Timişoara s-au putut urca în vagonul modernizat la standarde europene. Odată ajuns în Gara de Nord din Timişoara, vagonul a poposit aproximativ şapte ore pentru a putea fi vizitat de cei interesaţi, iar apoi a fost ataşat din nou la un tren pentru a se întoarce la Bucureşti.

Vicepreşedintele Alianţei Sindicale Mişcare Comercial de pe raza de activitate regională CFR Timişoara, Octav Rusu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că prin intermediul acestei campanii se doreşte a se arăta că nu este atât de greu să modernizezi parcul de vagoane din România.

„Acest proiect are drept scop de a sensibiliza factorul politic decizional în ceea ce priveşte asigurarea unui transport feroviar de călători de calitate pentru publicul călător din România. Noi am vrut să arătăm că nu este foarte greu să realizezi modernizarea parcului de vagoane. În mod evident că nimeni nu are pretenţii absurde ca să le facem pe toate peste noapte, însă etapizat credem că putem introduce vagoane de acest gen. Noi am încercat să sensibilizăm factorul politic, să arătăm că şi călătorii din România merită să fie călători de rangul 1, ca şi cei din Uniunea Europeană, şi că, de fapt, stă în puterea noastră de a realiza aceste modernizări. Toate modernizările făcute acestui vagon s-au realizat la atelierele Griviţa ale CFR din Bucureşti, nu ştiu cât au costat”, a explicat Octav Rusu.

Vicepreşedintele Alianţei Sindicale Mişcare Comercial de pe raza de activitate regională CFR Timişoara a mai precizat că vagonul care a poposit, miercuri, în Gara de Nord din oraş este cel mai modern din România, dotat la standarde europene, cu aer condiţionat, internet gratuit şi camere de supraveghere video.

„Vagonul are un design modern, are internet de mare putere, plasme la capetele vagonului şi la mijloc, care arată poziţia în timp real a vagonului în funcţie de localităţile pe lângă care trece, are camere de luat vedere, prize, scaune ergonomice de calitate. Sunt condiţii pe care le întâlniţi la acelaşi rang de tren în Europa de Vest. În România nu există un vagon atât de modern, dar sperăm să mai fie. Tocmai acesta este scopul proiectului #SEPOATE, de a aduce condiţii de siguranţă şi confort european pe căile ferate din România”, a afirmat Octav Rusu.

Galerie foto

vezi galeria
6 foto

Directorul regionalei CFR Timişoara, Ioan-Alexandru Simu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că este nevoie nu doar de modernizarea vagoanelor, ci şi a infrastructurii, dacă se doreşte ca trenurile să nu mai aibă întârzii.

„Acest vagon modernizat este cu toate elementele de confort şi de utilitate la standardele europene. Noi tot vorbim de standardele europene de parcă ar fi ceva extraordinar, pentru că noi nu avem la acest nivel. Problema este că trebuie să asigurăm şi investiţii în infrastructura feroviară, care conferă o viteză de circulaţie sporită şi o durată de parcurs cât mai redusă. Degeaba ai vagoane confortabile, cu care se poate circula cu 200 km/h, dacă linia nu e în parametrii tehnici. Durata de parcurs e la fel, doar că ai alt confort faţă de celelalte vagoane”, a afirmat Ioan-Alexandru Sima.

În cadrul campaniei naţionale #SEPOATE, Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi CFR Călători doresc să strângă peste două milioane de semnături pentru obţinerea de investiţii multianuale în calea ferată, care să fie incluse în proiectul de ţară ce va fi finalizat cu ocazia Centenarului „România 2018″.

 

Cele mai noi articole
T. Rex trecea printr-o perioadă de creștere rapidă în timpul adolescenței
T. Rex trecea printr-o perioadă de creștere rapidă în timpul adolescenței
Picturile rupestre erau ”inspirate” de substanțe halucinogene
Picturile rupestre erau ”inspirate” de substanțe halucinogene
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
O specie de viespi creează probleme zborurilor cu avionul
O specie de viespi creează probleme zborurilor cu avionul
Un algoritm poate rezuma un articol într-o singură propoziție
Un algoritm poate rezuma un articol într-o singură propoziție
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Două vaccinuri anti-coronavirus ar putea fi disponibile în SUA înainte de Crăciun
Două vaccinuri anti-coronavirus ar putea fi disponibile în SUA înainte de Crăciun
Evitarea unor efecte nefaste ale încălzirii climatice asupra Africii ar fi posibilă prin reducerea cantității de raze solare
Evitarea unor efecte nefaste ale încălzirii climatice asupra Africii ar fi posibilă prin reducerea cantității de raze ...
Momente inedite din pădure: Un urs descoperă și analizează o cameră video de monitorizare a faunei
Momente inedite din pădure: Un urs descoperă și analizează o cameră video de monitorizare a faunei
Mai mulţi japonezi au murit din cauza sinuciderii luna trecută decât de COVID-19 în 2020
Mai mulţi japonezi au murit din cauza sinuciderii luna trecută decât de COVID-19 în 2020
China încearcă să schimbe povestea originii noului coronavirus. De unde susține că ar proveni COVID-19
China încearcă să schimbe povestea originii noului coronavirus. De unde susține că ar proveni COVID-19
Propunerea Germaniei legată de vaccinarea împotriva coronavirusului
Propunerea Germaniei legată de vaccinarea împotriva coronavirusului
5 lucruri pe care trebuie să le știi despre Skoda Octavia, modelul cu șanse mari să ajungă Mașina Anului 2021 în România
5 lucruri pe care trebuie să le știi despre Skoda Octavia, modelul cu șanse mari să ajungă Mașina Anului 2021 în România
Rămășițele unui fort vechi de 3.000 de ani, din vremea regelui David, descoperite în Israel
Rămășițele unui fort vechi de 3.000 de ani, din vremea regelui David, descoperite în Israel
Un astronom amator a identificat sursa semnalului Wow!, o stea în jurul căreia ar putea exista exoplanete locuibile
Un astronom amator a identificat sursa semnalului Wow!, o stea în jurul căreia ar putea exista exoplanete locuibile
Armata Statelor Unite ale Americii dezvoltă tehnologie prin care va putea citi gândurile soldaților
Armata Statelor Unite ale Americii dezvoltă tehnologie prin care va putea citi gândurile soldaților
Sfaturi pentru amenajarea și întreținerea unei biblioteci
Sfaturi pentru amenajarea și întreținerea unei biblioteci
Cine a fost, în realitate, marele câştigător al Războiului Rece?
Cine a fost, în realitate, marele câştigător al Războiului Rece?